Stockholms Improvisationsteater

Premiär för Powerpointroulette

Pressmeddelande   •   Mar 21, 2012 15:35 CET

Ständigt aktuella Powerpoint – välkänt, välanvänt, hatat och älskat

Powerpoint är det dataprogram som är överrepresenterat under företagspresentationer i hela västvärlden. Ändå krävs det bara en enkel googlesökning för att hitta många sätt att undvika ”death by powerpoint”. Tips och råd om hur du bygger presentationen så att din publik inte somnar eller börja göra annat.

Nu är det dags att skratta åt och samtidigt hylla det verktyg som används mest inom presentationsformen på alla företag.  Sveriges skickligaste och mest erfarna improvisatörer  tar sitt grepp om denna genre av scenunderhållning.

Stockholms Improvisationsteater spelar Powerpointroulette fyra kvällar under våren . Publiken twittrar sina bilder till teatern med #SthlmImpro. Deras powerpointbilder blir sedan en del av den presentation som improvisatören håller framför publik utan att veta vilken bild som kommer upp härnäst på skärmen.

Stockholms Improvisationsteater utlovar skratt, spänning och helt improviserade presentationer plus en hel del träffande igenkänning.

Är du redo för att driva med powerpointen?

Var? Stockholms Improvisationsteater, Sigtunagatan 12
När ? 12 april, 20 april och 26 april.
Biljetter? www.impro.a.se (pris 150 kr)

För mer information: info@impro.a.se, tel 08 - 30 62 42.
Kontakta gärna producent Frida Lindroth för bokning av intervjuer eller pressbilder: frida@impro.a.se

Stockholms Improvisationsteater - Teatern som ger dig lust, kraft och mod!
Vi erbjuder kurser, workshops & underhållning

Följ oss på Twitter eller Facebook