VSM Group Aktiebolag

Premiär för stilren symaskinsserie i Jönköping 18 augusti

Pressmeddelande   •  Aug 18, 2003 10:52 CEST

Rena linjer, rundade hörn och ljusa skandinaviska färger. Design spelar en allt viktigare roll i samhället - även vid valet av symaskin.

Detta har VSM Group, med huvudkontor och produktion i Huskvarna, tagit fasta på med sin nya symaskinsserie Platinum som lanseras på en stor återförsäljarträff på Elmia i Jönköping måndagen den 18 augusti. Det är frågan om ovanligt snygga datorsymaskiner under varumärket Husqvarna Viking; förhoppningen är att de nya maskinerna ska resultera i ökad försäljning i Sverige och utomlands.
- De riktar sig till alla oss som förutom sömnad har intresse för färg och form i största allmänhet, säger Astrid Engstrand-Holmer, PR- och marknadsföringsansvarig hos VSM Groups svenska dotterbolag VSM Sverige. Platinum-serien omfattar fyra olika lätthanterliga modeller med sömnadsguide som ställer in symaskinen efter det material den ska sy på, nåltrådare, minne som hjälper användaren att kombinera längre sömmar och bokstäver och massor av andra användbara funktioner, bland annat för perfekt balanserade knapphål. Platinum Plus-modellen kan dessutom brodera bokstäver och de tusentals färdiga broderier som skapats av VSM Groups medarbetare världen över. Det går också att skapa egna motiv på en pc och låta symaskinen brodera.
- Den som har en Platinum-symaskin kan koncentrera sig på att skapa mönster, välja material och färger och låta symaskinen sköta resten. De här maskinerna är perfekta för dem som vill skapa sig ett personligt mode, utanför modeindustrins kontroll, eller som vill sy konstnärliga lapptäcken, så kallade quiltar, säger Astrid Engstrand-Holmer.

www.husqvarnaviking.com finns bilder att ladda ned för fri publicering.

VSM Sverige AB
561 84 Huskvarna