TV Almedalen

Premiär för TV Almedalen

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2010 19:56 CET

Den 9 februari är det premiär för TV Almedalen och först ut är Veritas PR & Communications Almedalsfrukostar. Tillsammans laddar de upp för sommarens politikervecka och visar på vikten av att öka spridningen av budskapen även utanför Almedalen.

Under vintern har Veritas PR haft fullsatta frukostseminarier och fortsätter serien med nya ämnen och infallsvinklar kring politikerveckan. Som en extra tjänst erbjuder nu Veritas möjligheten att följa det som diskuteras via webben och TVAlmedalen.

– Det är hård konkurrens om uppmärksamheten under Almedalsveckan och det blir därför allt viktigare att använda sig av digitala medier för att få ut mer av sin medverkan. Att livesända via webben ger möjlighet att nå fler och därmed också få större effekt. Det vill vi också redan nu visa på genom våra egna sändningar, säger Bijan Fahimi vd Veritas PR & Communications.

Det Gotlandsbaserade företaget ImCode har i flera år genomfört olika typer av kvalitetssäkrade livesändningar på webben åt olika uppdragsgivare. I år lanserar man TV Almedalen där man kombinerar livesändningar på webben med PR-tjänsten MyNewsdesk och mediabolaget World Television. Målsättningen är att samla alla livesändningar i samband med Almedalsveckan på en plats, ett paket som garanterar en stor digital spridning.

– Nya digitala kanaler ger enorma möjligheter, säger Hillar Loor, vd på ImCode. Rätt paketerat och med en god kvalitetssäkring, kan vilken organisation eller företag som helst få stor spridning av sina budskap och idéer. Och det behöver inte kosta skjortan.

Om Veritas Almedalsfrukostar på TV Almedalen

Den 9 februari sätts kompetensutveckling i fokus på Almedalsfrukosten då LO och Överenskommelsekansliet ger olika exempel på hur organisationer kan utnyttja Almedalsveckan som arena för kompetensutveckling. Den 16 februari diskuteras det hur Sociala medier kan utöka genomslaget i Almedalen. Makalösa föräldrar ger tillsammans med Veritas PR exempel på hur sociala medier kan förstärka nyttan av Almedalen för personer, organisationer och nätverk.

Och som sagt. Allt sänds live på: www.tvalmedalen.se

(Detta pressmeddelande distribueras av MyNewsdesk, Veritas,

World Televison och TV Almedalen)

Om TV Almedalen

TV Almedalen är ett gotländskt initiativ. Vi hjälper dig att synas med webbTV sändningar från dina evenemang både inför och under Almedalsveckan. Vi samlar alla arrangörers sändningar i en enda kanal, på ett ställe, som är lätt att hitta för publiken.

Hillar Loor, TV Almedalen, 0706 290 292, hillar@tvalmedalen.se

Läs mer om TVAlmedalen här: www.tvalmedalen.se

TV Almedalen - din webb-TV kanal under Almedalsveckan