Marknadsbolaget

Premiär för Vecka 45 - innovationernas och entreprenörernas Almedalsvecka

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2010 11:24 CET

Vecka 45 rymmer närmare sextio programpunkter med spännande föreläsare, vassa frågor och stora känslor. På premiärkvällen medverkar eldsjälar som Percy Barnevik och Ishotellets Yngve Bergkvist.

Media hälsas välkomna att bevaka premiärkvällen!
Tid: måndag den 8 november kl. 16.00 - 18.00
Plats: Garden, Linköpings Konsert & Kongress

Vill du boka intervju?
Från klockan 15.00 finns följande personer tillgängliga för intervju:
Percy Barnevik, Hand in hand
Yngve Bergqvist, Icehotel
Ellinor Eineren, Agrican
Göran Felldin, marknadsdirektör Linköpings universitet
Petra Hammarstedt, Servicestaden
Sören Hjelm om Axel Holstensson
Claes Göran Österlund om Balzar von Platen

Meddela gärna om du vill boka intervjutid senast kl 12.00 den 8 november till Sara Barthelson Riismark, Marknadsbolaget i Fjärde Storstadsregionen på telefon 0705-26 41 58.

Mer information om Vecka 45 hittar du på www.vecka45.se

Nyfikenheten är den sanna drivkraften hos varje innovatör och entreprenörssjäl. Vecka 45 är nyfikenhetens egen vecka – en satsning på att göra Fjärde Storstadsregionen ledande inom innovation och entreprenörskap. Initiativtagare är Innovationskontoret vid Linköpings universitet, nätverket Growlink och Marknadsbolaget i Fjärde Storstadsregionen.

Fjärde Storstadsregionen utgörs av tillväxtmotorerna Linköping och Norrköping samt ett stort antal attraktiva omkringliggande orter av olika storlek och karaktär. Vi är nära en halv miljon människor som bor i regionen med det bästa läget i Sverige. Med attraktiva jobb, boendemiljöer med närhet till land och hav, affärsidéer och forskning i världsklass konkurrerar vi framgångsrikt om etableringar, investeringar och kompetens.