Promosalons Sverige AB

Premiär för Vinexpo Paris 2020!

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2019 09:29 CEST

Premiär för Vinexpo Paris 2020!

Om knappt fem månader invigs Vinexpo Paris. Bakom detta nya evenemang står Vinexpo, en koncern med 40 års erfarenhet från vin- och spritbranschen, och mässan hålls i attraktiva Paris – en strategisk inkörsport för den europeiska marknaden och en viktig knutpunkt för den internationella sektorn.

Vinexpo Paris står under beskydd av Frankrikes president Emmanuel Macron och äger rum på Paris Expo vid Porte de Versailles den 10–12 februari 2020. Det förväntas bli en innovativ mässa av hög kvalitet. Här, under årets första branschträff i den internationella huvudstaden för vin och gastronomi, kommer producenter och inköpare att kunna skapa effektiva och långsiktiga affärsrelationer.

I Europa finns flera stora marknader och här sker över 60 procent av världens vinkonsumtion, en tätposition som inte kommer att förändras under de kommande fem åren. Genom att delta i Vinexpo Paris kan företag inom vin- och spritbranschen maximera sin affärspotential.

Innovativa och attraktiva mässinslag

Utöver de franska och internationella utställare som presenterar smaker från terroirer världen runt finns här också tre nyskapande evenemang, vart och ett med en egen vision, scenografi och identitet, vars syfte är att guida besökarna till fantastiska upptäckter.

• -WOW! är ett allt populärare inslag ägnat åt ekologiska och biodynamiska viner som samlar branschens aktörer på en gemensam yta mitt i den stora internationella mässan.
  • -BE SPIRITS utgör en samlingspunkt för alla som arbetar med sprit och drinkblandningar. Här erbjuds ett innovativt 360-graderskoncept med egna föreläsningar och en INFINITE BAR som lyfter fram olika produkter. Varje del i baren sponsras av ett hotell eller en bar i Paris och sköts av en dedikerad mixolog. Den medryckande upplevelse som mässan erbjuder under dagtid kommer att fortsätta på kvällen på dessa barer i centrala Paris.
  • -I och med inslaget L’AVENUE kan vin- och spritproducenter skilja sig från mängden och visa upp sig med parisisk elegans i skyltfönster i storslagen klassisk stil.

Ett späckat program

• -Experter och beslutsfattare inom politik, ekonomi och vetenskap kommer att hålla i rundabordssamtal och föreläsningar där fokus ligger på branschens kommande utmaningar.
  • -Inom ramen för Vinexpo Academy erbjuds masterklasser och exklusiva provsmakningar med ASI:s bästa sommelierer och kända personligheter från vin- och spritvärlden. ASI:s världsmästare i sommelierie år 2019, Marc Almert, har redan bekräftat sin närvaro och kommer att leda en blindprovning full av överraskningar.

PRESSKONTAKT:

Promosalons Sverige