HärjedalsKök AB

Premiär för Vinterstudion och Bruksvallsloppet

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2016 15:56 CET

Sin vara trogen bjuder Härjedalen på full vinter när Bruksvallsloppet har premiär till helgen för svensk och internationell längskidåkningselit. Till start kommer förväntansfulla juniorer och seniorer på såväl dam- som herrsidan för att se hur väl försäsongsträningen slagit ut. Premiärhelg är det även för SVT:s så folkkära program Vinterstudion under ledning av Andre Pops med sändningar under hela helgen.

Foto: Jocke Lagercrantz

- Vi ser fram emot fina tävlingar och vill naturligtvis passa på att vara med och stötta arrangemanget - som är utmärkt reklam för såväl Funäsfjällen som för oss på HärjedalsKök - då vi har vårt ursprung här, berättar Mathias Abrahamsson, VD på HärjedalsKök och fritidsboende i Bruksvallarna.

Bruksvalsloppet arrangeras för sjätte året i följd och även om det kan vara för tidigt att dra några djupare slutsatser för säsongen så brukar det alltid vara fina tävlingar och en härlig känsla med all förväntan som ligger i luften. Gör som oss, tänd en brasa och slå er ner i soffan med en kopp kaffe. Kanske får vi någon fingervisning på vägen mot skid-vm i Lahti som bara är drygt tre månader bort.

HärjedalsKök har hittills producerat över 70 000 kök sedan det startades av Mathias Abrahamsson och Tord-Erik Zetterström och vi har vuxit från fem anställda 1995 till ett stort och framgångsrikt företag.

Sedan mitten av 2008 ingår Härjedalskök i Nordic Kitchen Group med systerföretag som Lib, Luck och Inredningsbolaget och Scandinavian Kitchen med varumärkena Hagaköket och Canadaköket. Koncernen omsätter ca 360 msek, har ca 150 anställda och genomför över 15.000 köksförnyelser per år. Mathias har varit VD sedan 2004 och är fortfarande VD för bolaget.