Ehandel.se

Premiär i Borås för eCademy - hetaste kompetensdagen i branschen

Pressmeddelande   •   Maj 04, 2016 13:20 CEST

Textile Fashion Center

Tisdagen den 10 maj kommer branschens främsta namn att samlas i Borås för att diskutera den akuta kompetensbristen inom svensk e-handel och digital handel. Kompetensdagen går under namnet eCademy och tar plats på Textile Fashion Center.

Anmälan är gratis och sker här på eCademys evenemangssida

Under en dag möts e-handlare, studenter, e-handelsleverantörer och utbildare i Borås för att nätverka kring frågor som rör e-handelns framtida personalförsörjning.

Skincity och NA-KD om krisen

Ett flertal spännande föreläsningar från nyckelpersoner i branschen utlovas. Bland annat kommer Jenny Sundbäck HR-ansvarig på Skincity, Sara Öhman, e-handelskonsult, och Jarno Vanhatapio grundare av Nelly, ZooZoo och NA-KD.

Kompetenskrisen kommer att diskuteras och vändas och vridas på så att vi tillsammans vid dagens slut kan sammanfatta det hela i konkreta punkter att gå vidare med.

Hitta jobb på arbetsmarknadsdagen

Dessutom kommer dagen att bjuda på en arbetsmarknadsdag där besökare och utställare får chansen att träffas och knyta kontakter. Arrangör av dagen är Nordens största branschtidning Ehandel.se tillsammans med intresseorganisationen E-handelsstaden Borås.

- I princip alla större e-handelsföretag kämpar med att ta in rätt kompetens samtidigt som vi ofta möter utbildade som står utan jobb. Vi vill med eCademy samla alla för att koppla ihop kompetensen med företagen samtidigt som vi tillsammans kan lägga en plan för framtiden, säger Sanna Thurdin på Ehandel.se.

- Kompetens är ett av E-handelsstaden Borås största fokusområden och personligen en riktig hjärtefråga. Vi ser det som en successfaktor där vi i Sverige har en stor utvecklingspotential, vilket gör det till att denna dag är av största relevans, säger Hanna Moisander på E-handelsstaden Borås.

Kontakta oss gärna för mer information:

Sanna Thurdin
Eventchef på Ehandel.se
Mail: sanna@ehandel.se
Tele: 0708-12 30 95

Ehandel.se har bevakat branschen sedan 2009 och är idag den största facktidningen på nätet inom detalj- och e-handel. Vi bedriver egen analysverksamhet med hjälp av våra verktyg Ehandelsindex och Ehandel.se Analytics som analyserar trafik och e-handelsdata direkt från över 300 riktiga e-handlares egna statistikverktyg. Vi driver även en populär konferens om e-handel vid namn Emeet som tar plats i Helsingborg, Göteborg och Stockholm.