ManpowerGroup

Premiär i Gävle: Manpower på turné med tusentals jobb

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2011 11:55 CEST

Företagen i regionen är i stort behov av att hitta rätt kompetens. I Gävleborg har Manpower ett 70-tal jobb som behöver tillsättas.

– I Gävleborg har vi främst behov av kvalificerade ekonomer, ingenjörer, industriarbetare och duktiga administratörer just nu men för att kunna fortsätta bidra till arbetsmarknadsutvecklingen i länet behöver vi många fler människor som registrerar sitt cv hos oss. Då kan vi fortsätta göra de allra bästa matchningarna, säger Daniel Kraft på Manpower i Gävle.

De senaste lågkonjunkturerna och den omritade ekonomiska världskartan har lett till stora förändringar som kräver ett nytt affärstänkande med hållbarhet och mänskliga värden i fokus. Företagen måste i mycket större utsträckning utgå från individernas potential och matchningen mellan företag och individer blir allt mer central.

– Vi förstår företagens utmaning och samtidigt individernas krav och behov och våra nya tjänster möter detta på ett sätt som ingen annan aktör klarar i dagsläget, säger Peter Lundahl, landschef för ManpowerGroup Sverige.

Manpower turnébil kommer att stå uppställd på Rådhusplatsen måndag 29 augusti mellan kl. 12-18. Manpower har därefter öppet hus på kontoret på Norra Kungsgatan 3 klockan 18-20.

För mer information, kontakta:
Daniel Kraft, Manpower Gävle, tel. 026-663024
Hans Makander, informationschef Manpower Sverige, tel. 070-377 45 43, hma@manpower.se

Mer fakta om Manpower samt bild på landschef Peter Lundahl finns på www.manpower.se/pressrum

Fakta om ManpowerGroup
ManpowerGroup™ är världsledande inom arbetsmarknadsrelaterade tjänster. Genom globala insikter och lokal expertkunskap skapar vi värde för våra kunder. Vi kallar det innovative workforce solutions. ManpowerGroup™ Sverige har 11 000 medarbetare på ett 70-tal orter och verksamheten i ManpowerGroup är uppdelad på fem varumärken; ManpowerGroup Solutions, Elan, Manpower, Manpower Professional och Right Management. Manpower.se är Sveriges största privata jobbsite med drygt 100.000 aktiva cv och tusentals lediga tjänster. Manpower.se är Sveriges största privata jobbsite med information och tjänster om att söka jobb, 100.000 aktiva cv och tusentals lediga tjänster.