Stockholms Stadsteater AB

PREMIÄR PÅ BARNVAGNSSOPPA!

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2007 14:10 CEST

Se teater och ät soppa med tillbehör i sällskap med din bebis - allt på en timme!

Premiär 12 september 2007 kl.12.00-13.00 med Heliga Familjen av och med Peter Barlach.

Varför barnvagnssoppa?

Att ha små barn behöver inte vara ett hinder om man som vuxen vill gå på teater.
Ole Forsberg, Konstnärlig ledare på Klara Soppteater, öppnar nu upp dörrarna till Soppteatern för föräldralediga mammor och pappor, morföräldrar eller barnvakter.

- När man är föräldraledig kan dagarna vara rätt lika varandra. Jag kommer att göra en vanlig dag till en oförglömlig dag. Om jag hade varit pappaledig, hade jag älskat att gå och titta på min föreställning. Så nästa gång jag blir det, hoppas jag att någon gör det här för mig, säger Peter Barlach.

Barnvagnssoppa betyder att nu kan du ta med din bäbis på Soppteater. En dag varje månad är programmet på Klara Soppteater speciellt anpassat för alla som vill ta med sin bäbis Teaterupplevelsen är för vuxna och innehållet är barntillåtet. Ta med din bäbis och kom!

Heliga familjen handlar om vad som händer när en inbiten ungkarl träffar en lika inbiten tvåbarnsmamma. Kan man kalla dom bonusbarn när det känns som man köpt 1 och betalat för 3? Heliga familjen är en självutlämnande och självironisk show om livet i en styvfamilj med *Stå-upp-trubaduren* Peter Barlach.

*Barlach bjuder på sig själv med glimten i ögat men gör sina starkaste nummer på absolut allvar* Peter Barlach bjuder på en timmes vederkvickande familjeterapi, kryddad i både dur och moll. Hans erfarenheter ger smakupplevelser för själen, medan soppan snudd på saltas av tårarna som ibland bränner i ögonen.* SvD

*Dessutom visar han sig besitta ansenliga resurser även som språkekvilibrist och ordmagiker* Den här föreställningen är värd all framgång den kan få.* UNT

Premiär den 12 september kl.12 på Klara Soppteater. Föreställningens längd ca 1 timme Soppteatern kostar 160 kr och för det får du soppa, bröd kaffe/te eller kaka. Babyn går givetvis gratis. Åldersgräns bäbisar: max nio månader. (Barnet sitter i ditt knä eller sover i vagnen i foajén nära dig och under uppsikt av publikvärd).

Barnvagnssoppa i oktober; Lite Fantasi text och musik Povel Ramel

Förhandsbilder finns att hämta på www.stadsteatern.stockholm.se
Föreställningsbilder finns att hämta fr o m 20070831

För mer information kontakta:
Maria Edholm-Chami, tel: 506 20 358 Maria.edholm-chami@stadsteatern.stockholm.se

Klara Soppteater
Maria Edholm Chami