Fly Me AB

Premiär på lördag för lågprisflyg till Alicante och Nice från Malmö/Sturup med FlyMe

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2007 14:24 CET

På lördag startar lågprisbolaget FlyMe sin utrikessatsning från Malmö/Sturup med linjer till Nice och Alicante. Sveriges lågprisflyg utökar dessutom satsningen på Skåneregionen med nya linjer till Bologna i slutet av mars.

Den första avgången för lågprisflyget till Nice från Malmö är 06:20 lördag morgon. Premiärflyget till Alicante går också på lördag, från Malmö 16:20. Båda linjerna kommer att ha flera avgångar i veckan under våren och sommaren.

I slutet av mars utökar FlyMe dessutom sin utrikessatsning på Skåneregionen med linje till Bologna från Malmö/Sturup.

- Vi följer vår plan med fortsatt expansion. Vi är mycket glada över att kunna erbjuda Sydsverige nya billiga direktresor till Europa, detta innebär helt nya möjligheter för både privat- och affärsresenärer att ta sig snabbt och billigt till Europa, säger Mats Jacobsson, kommersiell direktör på FlyMe. Vi räknar med att också locka en del av den danska befolkningen till våra flyg från Sturup.

Information och biljettbokning gällande sommarprogrammet 2007 finns nu på www.flyme.com

För mer information kontakta:

Mats Jacobsson, Kommersiell direktör, FlyMe
mats.jacobsson@flyme.com
Mobil: +46 (0) 732 06 04 15
Tel vxl: +46 (0) 31 301 10 00
www.flyme.com

Kim Johansen, Informationsansvarig, FlyMe
kim.johansen@flyme.cm
Mobil: +46 (0) 736 82 22 15
Tel vxl: +46 (0) 31 301 10 00
www.flyme.com

FlyMe är Sveriges lågprisflyg. Med Landvetter som bas erbjuder FlyMe direktflyg till och från 14 europeiska storstäder och semesterdestinationer. Med Stockholm Arlanda som bas flyger FlyMe till och från Göteborg och Malmö samt till Nice och Alicante. Från och med den 25 mars 2007 utökas trafiken från Stockholm Arlanda till att innefatta även Luleå och Rom. Malmö Sturup utökas från och med den 25 mars med destinationerna Nice, Alicante och Bologna. FlyMe är listat på Stockholmsbörsens First North.