KulturiSmåland

Premiärträff för Facebook-gruppen ”KulturiSmåland” Kulturnatten Växjö 2017

Pressmeddelande   •   Jan 10, 2017 11:18 CET

Premiärträff! Välkommen att fira och mingla. Gruppens administratörer Maria Estling Vannestål och Elisabeth Jönsson står för värdskapet. Låt dig överraskas av ett inspirerande program där några av FB-gruppens medlemmar medverkar. Programmet för eftermiddagen uppdateras i Facebookgruppen. Brinner du för kultur? Kom och mingla med oss!

I Det fria ordets hus 28 januari 2017 klockan 16.00-17.30

Vill lyfta kulturen och de estetiska, humana värdena

-Gruppen ”KulturiSmåland”, som bildades den 27 oktober 2013, är till för dig som är kulturutövare, kulturentreprenör och/eller intresserad av kultur och som har någon form av anknytning till Småland, berättar Maria Estling Vannestål, administratör.
Gruppens medlemmar delar med sig av information om olika kulturevenemang och knyter kontakter med andra kulturutövare som kan leda till nya och fördjupade samarbeten.

Den som vill, är välkommen att berätta lite mer om sig själv och sin livspassion inom konst, fotografi, film, litteratur etc. Vi improviserar oss fram och ser hur vi tillsammans kan skapa en livgivande grupp. Det är tillåtet att göra reklam för sin kulturella gärning, men inte att reklamspamma, då det mest brukar skapa irritation.

- Gruppen blir vad vi gör den till, i bästa fall ett nätverk som gagnar alla som är med, ett forum för enskilda röster och en gemensam kraft för att lyfta kulturen och de estetiska, humana värdena, säger Elisabeth Jönsson, administratör.

För ytterligare information välkommen att kontakta

Maria Estling Vannestål

Mejl: maria@livstid.nu