HOOM AB

Premiumsegmentet på bostadsmarknaden fortsatt stark

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2011 12:42 CET

På det exklusiva livsstilsmagasinet HOOM kan man se en fortsatt spännande trend i premiumsegmentet för 2011. På HOOM har den nära och långsiktiga kontakten med utvalda mäklare gjort att man snabbt kan se trender i bostadsmarknadens premiumsegment.

– Vi har uppfattningen att det allmänna ekonomiska läget i Sverige även fortsättningsvis kommer ge kraft till bostadsmarknaden. De mer exklusiva objekten kommer ha en forsatt gynnsam utveckling, säger chefredaktör Micael Wiking.

Generellt bör en potentiell säljare planera och se till att föreviga sitt hem när det är som vackrast. En villa gör sig alltid bättre på bild när det är vackert ute. Här är en professionell fotograf - med goda referenser - en mycket bra investering. Välkomponerade bilder har en effektfull inverkan även under årets mörkare perioder. Som säljare ska man alltid försöka gå mot strömmen och presentera sitt vackra boende när utbudet är begränsat. Att sälja nu i februari/mars kan vara bra då utbudet är begränsat samtidigt som efterfrågan är stor.

– Bilder på vackra hem ger inspiration, men skapar också processer, och då ofta köpprocesser. Ett stort antal människor letar kontinuerligt efter sitt drömhem, och det är i magasinet HOOM man kan hitta det som gör drömmen till verklighet, avslutar chefredaktör Micael Wiking.

Den populära MäklarGuiden presenterar de mäklare som exponerat utvalda objekt i magasinet HOOM.

På Facebook finns populära "HOOM - en inspirationskälla".

....

Chefredaktör: Micael Wiking
Email: micael.wiking@hoom.se
Hemsida: www.hoom.se
Prenumeration: HOOM

HOOM är ett högkvalitativt livsstilsmagasin som handlar om exklusivt boende inredning, design, trender, gastronomi och resor. Distributionen sker direkt till utvalda fastighetsägare i Sverige med fokus på Storstockholm.

En sammanfattning av en läsvärdesundersökning gjord av SIFO International Research samt en mediakit finns tillgänglig för nedladdning på hemsidan: www.hoom.se/mediakit.html

HOOM AB driver magasinet HOOM © samt inspirationssajten hoom.se. HOOM når en mycket kapitalstark målgrupp i Storstockholm. Den genomsnittliga hushållsinkomsten är närmare 1,1 MSEK. Målgruppen är jämnt fördelad mellan könen samtidigt som man har ett visst fokus på kvinnor. Konceptet är baserat på god kännedom om läsare och besökare för att nå maximal genomslagskraft.