e-bite

Prenumerera.se under klubban

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2010 08:43 CEST

Prenumerera.se ingår i ett unikt paket om åtta toppdomäner som just nu ligger ute på on-line auktion på KVD Kvarndammen. Vanligtvis säljs domäner en och en, där endast en toppdomän ingår, till exempel ".se". Men nu säljs ett omfattande paket med ett attraktivt domännamn: prenumerera.

Prenumerera säljs med toppdomänerna .se, .nu, .com, .net, .org, .eu, .info och .biz. Eftersom domänerna säljs tillsammans skapas både en bra täckning från konkurrenter och ger möjlighet till en riktigt god träffyta från sökmotorer.

KVD Kvarndammen säljer vanligtvis fordon, maskiner och konkursbon men sålde i april 2010 en webbplats, "andreasviklund.com". Verksamheten var ett konkursbo men sajten hade en hög "pagerank" (9/10) och såldes till slut för 870.000 kronor. Paketet med bland annat Prenumerera.se och Prenumerera.nu skiljer sig väsentligt från andreasviklund.com. Domänerna har inte varit aktiva, men det kan vara en fördel för köparen som fritt kan utveckla existerande verksamhet inom till exempel förlag eller internetmarknadsföring.

– Vilket ekonomiskt värde som domänpaketet representerar är svårt att bedöma på förhand och därför passar det utmärkt att sälja det på nätauktion med öppen budgivning, säger Håkan Askengren som är säljare.

Varför säljer du dem?
– Jag har tidigare arbetat mycket med prenumerationssystem men aldrig haft tiden att utveckla de idéer jag haft på området. Nu byter jag inriktning i min yrkesutövning och vill fokusera på det. "Prenumerera Nu!" är en välkänd uppmaning på talonger i alla tidskrifter. Det finns stor potential att utveckla begreppet på nätet och det vore bra med en passande ägare som kan utveckla sin verksamhet.

All budgivning sker via internet på KVD.se och är helt öppen. Auktionens nedräkning startar den 14 oktober, klockan 10.00.

Samtliga domännamn i budgivningen:

Prenumerera.se
Prenumerera.nu
Prenumerera.com
Prenumerera.net
Prenumerera.org
Prenumerera.eu
Prenumerera.info
Prenumerera.biz

För mer information se www.prenumerera.se

Kontakt: Håkan Askengren, e-bite ab, tel 070-283 13 23

e-bite ab är ett IT-konsultföretag där ägaren tidigare arbetat mycket med prenumerationssystem. Nu skiftas inriktningen och därmed läggs det unika domänpaketet ut för försäljning.