Swedbank

Presentation av FöreningsSparbankens halvårsbokslut 2003

Pressmeddelande   •  Aug 19, 2003 11:18 CEST

Fredag 22 augusti kl 07.30 publiceras FöreningsSparbankens halvårsbokslut för 2003. I samband härmed inbjuder FöreningsSparbanken till följande:

·Press- och analytikerkonferens klockan 09.30.
Nemessalen, Brunkebergstorg 8, Stockholm.

·Videokonferens kl 14.00.
VD och koncernchef Birgitta Johansson-Hedberg samt finansdirektör och stf VD Nils-Fredrik Nyblaeus presenterar och kommenterar halvårsbokslutet samt svarar på frågor. Presentationen, som framförs på engelska, sänds utan fördröjning på FöreningsSparbankens hemsida, www.foreningssparbanken.se/ir, där även det skriftliga presentationsmaterialet återfinns. En videoinspelning av presentationen kommer att finnas tillgänglig på samma webadress.

För den som vill ställa frågor eller följa presentationen över telefon anordnas även en samtidig telekonferens. För att delta ringer du +44 20 7162 0183 tio minuter innan konferensen startar. En inspelning av telekonferensen kommer att finnas tillgänglig i fem arbetsdagar efteråt på telefon +44 20 8288 4459 (ange kod 870 822).

·Analytikerpresentation i London, tisdag 26 augusti kl 15.30 (GMT). Presentationen hålls hos UBS Investment Bank, 7th Floor, 1 Finsbury Avenue, London EC2M 2PP. Deltagare måste anmäla sitt namn och företagsnamn per e-post till ir@foreningssparbanken.se senast torsdag 21 augusti.

För ytterligare information:
Jonas Blomberg, Chef Investor Relations, tfn: 08-585 933 22,