Intrum Justitia AB

Presentation av Intrum Justitia AB:s resultat för fjärde kvartalet och helåret 2009, den 3 februari 2010

Pressmeddelande   •   Jan 22, 2010 11:12 CET

Intrum Justitia publicerar bokslutskommunikén för 2009 den 3 februari 2010, kl 07:00 CET. Bokslutskommunikén presenteras på Operaterrassen kl 09.00 CET samma dag.

Lars Wollung, VD och koncernchef, och Bengt Lejdström, CFO, presenterar resultatet och besvarar frågor.

Konferensen kommer att hållas på engelska.

För att lyssna på konferensen live, vänligen ring +46 (0)8 5051 3794 (SE) eller
+44 (0)20 7806 1968 (UK). Kod 9242165.

Direktsänd webbsändning på www.intrum.com eller www.financialhearings.com

Deltagarna uppmanas att registrera sig på www.financialhearings.com eller skicka e-post till hearings@financialhearings.com i förväg.

Bokslutskommunikén offentliggörs den 3 februari 2010, kl 07.00 CET.

För ytterligare information v g kontakta:

Fanny Wallér, Chief Communications Officer
Tel: +46 (0)8 546 10 208. Mobil:+(0)70 692 77 79
E-post: f.waller@intrum.com

Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 3 300 anställda i 23 marknader. Koncernens omsättning uppgick 2008 till 3,7 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq OMX Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com