Oriflame Cosmetics

Presentation av Oriflame Cosmetics delårsrapport för första kvartalet 2006 sker onsdagen den 26 april

Pressmeddelande   •   Apr 19, 2006 15:42 CEST

Offentliggörande

Oriflame Cosmetics kommer att offentliggöra resultatet för det första kvartalet 2006 onsdagen den 26 april 2006 klockan 07.00.

Analytiker- och mediaträff

Bolaget kommer att presentera resultatet vid en analytiker- och mediaträff på Operaterrassen (Kungsträdgården, Operahuset, Karl XIIs Torg) i Stockholm onsdagen den 26 april 2006 klockan 08.00.

Värdar: Magnus Brännström, VD och koncernchef, och Kevin Kenny, finansdirektör.

Det finns även möjlighet att se presentationen direkt via web cast på www.oriflame.com eller www.financialhearings.com.

För att delta via web cast ombedes åhörare vänligen registrera sig på www.financialhearings.com eller maila till hearings@financialhearings.com

För mer information, vänligen kontakta:
Patrik Linzenbold, Oriflame Investor Relations +32 (0)2 357 5675
Johan Kleis, Financial Hearings +46 (0) 70 770 45 80

Pressmeddelandet kan även laddas ner från medföljande länk:

Pressmeddelande (PDF)

Oriflame Cosmetics är ett internationellt kosmetikaföretag grundat i Sverige 1967. Idag finns företaget och produkterna i 57 länder. Oriflame marknadsför ett brett sortiment av högkvalitativ makeup, parfym och hudvård. Trots att företaget vuxit snabbt har det aldrig släppt sin ursprungliga affärsidé, "natural Swedish cosmetics sold from friend to friend". Oriflame säljer sina produkter direkt till konsument via oberoende säljkonsulenter världen över. Oriflame är en av grundarna till World Childhood Foundation. Oriflame Cosmetics är noterat på Stockholmsbörsens O-lista.