IFS

Presentation IFS bokslutskommuniké för 2009

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2010 11:51 CET

IFS kommer att publicera bokslutskommuniké för 2009 måndagen den 8 februari 2010, kl. 08:00. Vd Alastair Sorbie presenterar resultatet, på engelska, i en telefonkonferens och via websändning kl 09:30 samma dag.

Telefonnummer för att deltaga i konferensen är 08-535 264 39. Presentationsmaterial och länk till websändning finns på www.IFSWORLD.com/se/rapport. Där finns också möjlighet att se presentationsmaterialet och lyssna på presentationen i efterhand fram till publicering av nästa kvartalsrapport.

Om IFS
IFS är ett publikt aktiebolag (OMX STO: IFS) grundat 1983. Företaget utvecklar, levererar och implementerar IFS Applications™, ett komplett helintegrerat och komponentbaserat affärssystem byggt på SOA-teknologi. IFS har över 2000 kunder i över 50 länder och fokuserar på sju huvudområden: flyg och försvar, energi och telekom, tillverkning, processindustrier, fordonsindustri, handel och logistik, entreprenad samt service. Företaget har 2700 anställda och hade 2008 en nettoomsättning om 2,5 miljarder kronor.

Ytterligare information om IFS finns tillgänglig på www.IFSWORLD.com.

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping — Telefon: +46 13 460 40 00 — Fax: +46 13 460 40 01 Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) är ett publikt aktiebolag registrerat I Sverige. Organisationsnummer: 556122-0996. Säte: Box 1545, SE-581 15 Linköping.