Trade in Sports

Presentkort i en idrottsman eller i en travhäst - Årets present 2012?

Pressmeddelande   •   Aug 13, 2012 13:44 CEST

"Vi är stolta att presentera möjligheten för våra kunder att köpa presentkort i en travhäst eller i en idrottsman. En efterfrågad nyhet som gör vår tjänst ännu mer unik. Unika presentkort som t ex i upplevelser har blivit populärt senare år och vi tar nu detta ett steg längere. Att ge bort en andel i en travhäst eller i en idrottsman och i deras framtida vinster tror vi har stor potenial att hamna på topplistan kring populära presenter att ge bort till den idrottsintresserade. Både i år och många år framöver. Dessutom så är man ju som givare också med och stödjer individuella svenska idrottstalanger och deras satsningar och bidrar på så sätt till svensk idrotts framtida framgångar. Något som intresserar både många privatpersoner och företag. " säger Robert Lundh, Marknadschef på Trade in Sports.

Trade in Sports lanserades i mitten av april i år och är en onlinetjänst där man kan köpa andelar i lovande idrottsmän och travhästar. Just nu finns möjlighet att investera i en lovande och toppstammad travhäst via tjänsten för endast 200 kr per andel. En av egenskaperna som gör Trade in Sports unika är att man endast investerar en gång och slipper löpande kostnader och att andelarna som man erhåller kan handlas till marknadspris på www.tradeinsports.se. Alltså likt med att köpa en aktie på en vanlig börs.

För mer information, kontakta VD Claes Holmström, claes.holmstrom@tradeinsports.com, 070-247 87 44, Trade in Sports Europe AB, Saltmätargatan 19a, 4 tr, 113 59 Stockholm

Trade in Sports Europe AB, är ett svenskt företag som har utvecklat sportbörsen www.tradeinsports.se. Trade in Sports gör det möjligt att enkelt och säkert köpa och sälja andelar i lovande travhästar, idrottsmän eller idrottslag - precis som man handlar med aktier på en vanlig börs. Trade in Sports har ett nära samarbete med Handelshögskolan i Stockholm och är ett av företagen på SSE Business Lab.