Almedahls

PRESS MEDDELANDE ALMEDAHLS STOCKHOLM FURNITURE FAIR 2017

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2017 15:39 CET

Produktnyheter inom hängande textil, möbeltyg och mattor presenterat i en monter utvecklad i samarbete med Claesson Koivisto Rune.

Nyhetsprogrammet omfattar alla våra produktkategorier till offentlig miljö

På årets möbelmässa presenterar Almedahls produktnyheter inom hängande textil (gardin), möbeltyg och mattor. Samtidigt som vi utökar antalet av breda enfärgade gardiner, ny-lanserar vi 3 helt nya mönster och re-lanserar 4 klassiska, mycket omtyckta gardin-produkter, med ny och kontemporär färgskala.

Almedahls växer inom möbeltyg och lanserar på möbelmässan ett matchande par av ett enfärgad tyg med färgspel mellan varp och väft (Twist), och ett mönstrat tyg (Knot) i klassisk hundtandsdesign. Vårt populära sortiment av handtuftade kvalitetsmattor utökas nu också med en lågluggad 4 mm matta (Low) i 25 standardfärger med spännande melangeffekt.

Monter ritat av Claesson Koivisto Rune

Almedahls har sen länge haft ett nära samarbete med design- och arkitektföretaget Claesson Koivisto Rune som har ritat Almedahls monter tillmöbelmässan. Montern är en abstraktion av ett hus i skelett-form, som representerar en struktur att visa textil i och från.

Aktiviteter i montern onsdag och torsdag

Onsdag klockan 15:30 kommer Claesson Koivisto Rune att diskutera textilt rumsskapande.

Torsdag klockan 14:00 introducerar Dag Glebe från SP/RISE, om principerna bakom akustik i offentliga rummet.

Pressbilder på våra produktnyheter är tillgängliga via vårt digitala pressrum på

mynewsdesk.com/se/almedahls

Följ oss på Facebook och Instagram eller kontakta

pressansvarig Anders Grönlund på telefon (0) 766 77 44 82.

Facebook: Almedahls Design

Instagram: almedahlsdesign