AAK, AarhusKarlshamn

Press- och analytikerkonferens i samband med delårsrapport juli - september 2010

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2010 14:15 CEST

I anslutning till att AarhusKarlshamn offentliggör delårsrapporten juli - september 2010 hålls en press- och analytikerkonferens via telefon. Konferensen leds av koncernchef Arne Frank och hålls på engelska. Anders Byström, CFO deltager också.

Tid: Tisdagen den 2 november 2010, klockan 13.00 lokal tid.

Registrering
:
En länk kommer att publiceras på vår hemsida
www.aak.com under fliken Investor. Klicka på länken och fyll i registreringssidan och välj vilket land du kommer att ringa från.

Varje deltagare kommer att bli tilldelad ett telefonnummer, en deltagar-PIN, en konferens-PIN och instruktioner om hur dessa ska användas. Av säkerhetsskäl ber vi er att inte lämna PIN-numret vidare till någon annan. Alla deltagare måste registrera sig individuellt.

För att deltaga i konferensen ringer ni in på detta telefonnummer senast kl 12.55 den 2 november 2010.

En länk till presentationsmaterialet finns samtidigt tillgänglig på företagets hemsida.

Delårsrapporten offentliggörs den 2 november före kl. 8.30 lokal tid.

Eventuella frågor besvaras av:
Fredrik Nilsson
Group Financial Manager and
Head of Investor Relations
Tfn: + 46 40 627 83 34
Mobil: + 46 708 95 22 21

AarhusKarlshamn är världens ledande tillverkare av vegetabiliska specialfetter med hög förädlingsgrad. Dessa
fetter karaktäriseras av ett högt teknologiinnehåll och används som ersättning för mjölkfett och kakaosmör, transfria lösningar till fyllningar i choklad och konfektyrprodukter samt inom kosmetikindustrin. AarhusKarlshamn har produktionsanläggningar i Danmark, Nederländerna, Mexico, Storbritannien, Sverige, Uruguay och USA. AAK är organiserat i tre affärsområden, Chocolate & Confectionery Fats, Food Ingredients och Technical Products & Feed. Ytterligare information om AarhusKarlshamn finns på bolagets hemsida www.aak.com