Netonnet Group AB

Pressmeddelande   •   Jan 28, 2016 15:19 CET

lorem sdafsggdfgdfgsfgsdf

gdfgsfgfgsd

Om NetOnNet Group: NetOnNet Group skapades genom att NetOnNet och SIBA införlivades i samma koncern i slutet av 2014. NetOnNet och SIBA har dock, trots att de varit separata koncerner, samverkat i vissa frågor sedan 2011, då Familjen Bengtsson köpte ut NetOnNet från Stockholmsbörsen. NetOnNet Group är idag ett multikanalbolag, med två starka och tydligt positionerade varumärken. Multikanalstrategin går ut på att möta olika konsumenters behov i alla önskade kanaler oavsett om konsumenten väljer att genomföra köp eller beställning i butik eller online eller om kunden efterfrågar enkel och smidig självbetjäning eller personlig service och råd i sin köpprocess. Med sina olika utgångspunkter från e-handel och självbetjäning i lagerhopar (NetOnNet) till butiksförsäljning med personlig service och rådgivning (SIBA) kompletterar de två varumärkena varandra väl och bygger ett attraktivt multikanalerbjudande inom hemelektronik och relaterade produktkategorier. Koncernen har cirka 1100 medarbetare.

Hemelektronikkedjan SIBA bildades 1951 av Folke Bengtsson med ett fokus på radioapparater och radiogrammofoner och har sedan dess varit en av Skandinaviens ledande hemelektronikkedjor och där man idag har en stark position inom butiksförsäljning (B2C), B2B och e-handel. SIBA AB är ett familjeföretag i tredje generation och har funnits på den svenska hemelektronikmarknaden i över 65 år. SIBA säljer produkter inom ljud och bild, data och telefoni samt hushåll och personvård. SIBA har i dag butiker i Sverige och Norge, men finns även representerade i Danmark genom företaget ComputerCity som är en filial till SIBA AB

NetOnNet bildades 1999 av Anders Halvarsson, Hans-Krister Andersson och Roger Sandberg, som en ren e-handelsaktör och blev genom sin etablering av lagershoppar ett av de första multikanalbolagen i Sverige.NetOnNet erbjuder e-handel i Sverige och Norge och 15 lagershoppar i Sverige och fokuserar främst på produktkategorierna ljud, bild, dator, foto, telekom, småel, personvård och andra produkter inom hem och fritid. E-handel är centralt i NetOnNet och är en röd tråd i hela affärsmodellen, även om lagershopparna är en integrerad del i erbjudandet. NetOnNet för en envis kamp mot stora prislappar på hemelektronik och försäljning sker direkt från lagerhyllan både på nätet och i lagershopar för att hålla nere kostnaderna.

Koncernen är verksam i Sverige, Norge och Danmark