H1 Communication AB

Pressdata tecknar avtal med H1 Communication AB gällande kundservice. (Korrigerad version)

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2008 15:38 CEST

(Aktietorget: H1 B)

Som tidigare meddelats så har H1 tecknat ett nytt avtal. Avtalet är tecknad med Pressdata och innebär att H1 blir total ansvarig för kundservicen gällande prenumerationer för ca 200 tidningstitlar på den svenska marknaden. Avtalet löper på 4 år och skall driftsättas under hösten och innebär att H1 initialt kommer rekrytera ca. 25 nya medarbetare till sitt contactcenter i Östersund.

- "Vi är mycket glada att Pressdata valt oss som sin leverantör av kundtjänst. Pressdata är marknadsledande inom sin nisch och avtalet innebär att vi initialt kommer rekrytera ytterligare ca 25 medarbetare till vårat contactcenter i Östersund." säger Jörgen Larsson, VD , H1 Communication AB.

- "PressData levererar alla former av stöd för prenumerationshantering till ett drygt sextiotal tidningsförlag och vi hanterar totalt över 200 tidningstitlar i våra system . H1 kommer att ansvara för den totala kundservicen till våra uppdragsgivares prenumeranter. Vi valde samarbete med H1 i konkurrens med ett flertal andra aktörer framförallt för deras engagemang och kompetens inom området samt förmågan att leverera en helhetslösning som passar våra behov".säger Johan Karlsson, VD, Pressdata AB .

Mer information:
Patric Huczkowski, Informationsansvarig, H1 Communication AB,
tel. +46 70 556 86 61, patric.huczkowski@h-1.se
Johan Karlsson, VD, Pressdata AB
Tel. +46 8 738 47 02, johan.karlsson@pressdata.se

H1 Communication AB är en lokal svensk aktör med ett nordiskt perspektiv som är verksam inom CRM-området. Vi erbjuder ett brett utbud av tjänster inom Försäljning & Retention, Kundservice, Teknisk support samt Växel. H1 har ambitionen att vara den ledande aktören i norden inom ContactCenter branschen, detta genom sin egen filosofi, unika metodik samt teknik som alltid ligger i framkant. Genom dessa tre områden skapar vi värden åt våra uppdragsgivare i form av ökad tillväxt, kostnadsreduktion samt en hög jämn kvalitet. H1 aktien är listad och handlas på Aktietorget. Mer information på www.h-1.se

Pressdata AB är Sveriges ledande fullservicebyrå inom prenumerationshanterin för tidskriftsmarknaden och levererar alla former av stöd för prenumerationshantering till ett sextiotal tidningsförlag och hanterar i drygft 200 tidningstitlar. Med många års samlad erfarenhet och med marknadens modernaste IT-system erbjuder företaget dessutom ett antal lösningar för kunder som traditionellt sett inte hör hemma i tidskriftsvärlden men som ändå har någon form av verksamhet som utgår från periodicerande produkter, tidning, nyhetsbrev, medlemsinformation m.m.. Mer information på www.pressdata.se