Goodwine Nordic AB

Pressinbjudan 28 oktober: Goodwine lanserar ny affärsmodell. Erbjuder trogna kunder delägarskap och satsar på kvalitetsviner från små producenter.

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2010 13:05 CEST

Välkommen på pressträff för Goodwines nysatsning på delägarskap och viner. Mattias Fredriksson VD på Goodwine berättar mer om den nya affärsmodellen och vinvetare Jeanne Venediktova ger en exklusiv provsmakning av Goodwines nya sortiment på temat Bourgogne.

Tid: Torsdagen den 28 oktober kl 15.30 -17.00

Plats: Lydmar Hotell, Södra Blasieholmshamnen 2, Stockholm

Med start den 28 oktober lanserar Goodwine ett unikt medlemskap som innebär att de 3000 första medlemmarna erhåller aktier i bolaget. Goodwine har sedan tre år tillbaka bedrivit vinförsäljning över nätet och ser nu en chans att expandera och växa tillsammans med sina kunder.

Mot bakgrund av att vinmonopolet avskaffats och marknaden öppnat sig ser Goodwine nu ett tillfälle att på allvar utmana ledarpositionen av premiumviner i Sverige. Visionen är att inspirera folk till att upptäcka nya viner samt att kunna erbjuda konsumenten unika smakupplevelser i form av kvalitetsviner från mindre vinproducenter från hela världen.

Följande viner provsmakas:

Domaine Jean-Philippe Fichet, « Le Meix sous le Château » 2007, Meursault, Bourgogne, Hautes Côtes de Beaune, Château Villars Fontaine, « Les Genévrières » 1999, Villars Fontaine, Bourgogne Hautes Côtes de Nuits ; « Le Rouard » 2000, Villars Fontaine, Bourgogne, Hautes Côtes de Nuits,  Domaine Pierre Naigeon, « Les Hervelets » Fixin Premier Cru 2007, Bourgogne, Hautes Côtes de Nuits, Château L’Ange Gardien, « Le Grand Saussy » 2002, Chorey-Les-Beaune, Bourgogne, Hautes Côtes de Beaune; Crément « Dom Vincent » Rare Grand Brut Rosé, Bourgogne

Vänligan OSA till lina.hulten@jerlov.se senast den 26 oktober