Miljöpartiet de gröna

Pressinbjudan

Pressmeddelande   •   Okt 27, 2010 13:07 CEST

Miljöpartister från hela landet träffas den 27-28 november i Västerås. Temat blir att diskutera de valframgångar som Miljöpartiet haft i såväl riksdagsval som kommun- och landstingsval runt om i landet och vilka avtryck det ger i politiken.

Miljöpartiets årliga kommun- och landstingsdagar äger rum på Aros Congress Center i centrala Västerås och kommer att besökas av minst 500 miljöpartister från hela landet med politiska uppdrag på olika nivåer. Gästdebattörer är bland andra fotografen Jens Assur, författaren Elisabet Qvarford och Peter Örn, ordförande i Delegationen för hållbara städer. Peter Eriksson och Bruno Kaufmann håller ett seminarium om det förstärkta folkiniativet i grundlagen och presenterar sin nya bok på temat.

Peter Eriksson håller tal på lördagen och Maria Wetterstrand på söndagen. I övrigt präglas helgen av workshops och seminarier, bland annat om framtidens klimatpolitik och valutvärderingar, med ett särskilt fokus på majoritetsbyggen runt om i landet.

Samtliga seminarier är öppna för media.

För ackreditering kontakta agnetha.bostrom@riksdagen.se. Uppge namn, redaktion, mobilnummer och även namn på ev fotografer, tekniker etc.

Lunch lör-sön samt middag lördag på kongresscentret beställs senast 17 november via Agnetha Boström och betalas mot faktura.
Matpriserna är:
Lördag lunch 80:-
Lördag middag 120:-
Söndag lunchpåse med baguette, frukt och dryck 55:-

All praktisk information och schema för dagarna finns på mp.se/kommundagar.

FÖR VIDARE INFORMATION:
Agnetha Boström, pressavdelningen 070-260 24 84