Meet In Grid, fd RAU

Pressinbjudan: Årets hetaste startup tävling?

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2016 09:05 CEST

Edtech är en av de snabbast växande branscherna inom tech. För första gången går nu EdTech Startup Awards av stapeln på EdTech Swedens konferens på Waterfront, den 20 oktober. Fyra finalister får pitcha framför en tung jury och tävlar om medieexponering och en utvecklingsresa till Silicon Valley och en till Hong Kong.

AI, gamification och eye-tracking

De fyra bolagen är en AI-robot, en gamificationapp, en tävlingsbaserad rekryteringsplattform och en lösning som använder eye-tracking för tidig upptäckt av dyslexi. Ytterligare femton startups har vunnit utställningsplats, där finns många riktigt spännande bolag att träffa.

Juryn består av Susana Meza Graham, COO Paradox Interactive, Kristina Alexandersson, Chef IT i skolan iiS .SE, Malin Schmidt, VD Sanoma Utbildning, Åsa Uhlin, chefredaktör Veckans Affärer och Marie Claire Maxwell, Cloudberry Communications.

EdTech startup Awards inleds med ett samtal med Marie Wall, startup-ansvarig på Näringsdepartementet, om den kartläggning av den svenska edtech-branschen som presenteras samma dag.

Vinnova, Sanoma Utbildning AB och Cloudberry Communications, Metta och OWNacademy är med och sponsrar priserna.

Rektorsakademien Utvecklings ambition är att tillhandahålla mötesplatser för idéer och utvecklingsprojekt med syfte att modernisera utbildning, för ökat lärande. Vårt arbete föds ur en drivkraft att göra saker, tillsammans med våra samarbetspartners, som konstruktivt bidrar med något nytt. RAU är bland annat medarrangörer till SETT, SETT SYD, SETTdagene och arrangörer av EdTech Sweden.