Nulink - Linköpings näringslivsbolag

Pressinbjudan: Aerospace Cluster Sweden Julmingel 2013

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2013 06:15 CET

Aerospace Cluster Sweden bjuder in sina medlemmar och särskilt inbjudna gäster till ”Flygande” julmingel, onsdagen den 4 december på Flygvapenmuseum. Tema för 2013 års julmingel är obemannat flyg.

Företagen Intuitive Aerial, Unmanned Systems Sweden och UAS Europe ger oss sin ”resa” från idé till verklighet.

Linköpings kommun valde år 2010 att ta epitetet Linköping – Sveriges flyghuvudstad. För att förstärka detta har kommunen med Nulink i spetsen beslutat sig för att starta ett projekt som ska formalisera ett svenskt flygkluster, Aerospace Cluster Sweden (ACS). Klustret är öppet för nationella aktörer med koppling till flyget, som har siktet inställt på den internationella marknaden.

14.30-15.00  Samling i hörsalen på Flygvapenmuseum (FVM), kaffe

15.00-15.15  Kort presentation av läget i klustret just nu, Yvonne Rosmark

15.15-15.30  LEAD presenterar möjligheten till avknoppningar av nya affärsidéer via en av Sveriges        bästa inkubatorer, Viktor Månsson

15.30-15.50  Intuitive Aerial AB, Torkel Danielsson

15.50-16.20  Mingel + ”hemlig” aktivitet

16.20-16.40  Unmanned Systems Sweden AB, Michael Olofsson

16.40-17.00  UAS Europe AB, Patrik Söderholm

17.00-18.00  Guidad specialtur på FVM

För mer information:
Kontakta Erik Nellmark, Marknadsansvarig Nulink.

Välkomna!

____________________________________________________________________________________
Nulink, Linköpings näringslivsbolag
Storgatan 58, Telefon 013-33 66 00, E-post info@nulink.se, www.nulink.se

Linköping - En kommun som växer
Linköping har snabbt vuxit till landets femte största kommun med 150 000 invånare. Tillsammans med Norrköping utgör vi centrum i en av landets viktigaste tillväxtregioner. I Linköping finns över 10 000 registrerade företag och tillsammans med Linköpings Universitet, där över 27 000 studenter återfinns skapas unika förutsättningar för att bo och leva men framför allt för att driva företag.
www.nulink.se