Alecta

Pressinbjudan: Alecta utser Sveriges bästa arbetsplats

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2004 11:34 CEST

I år är det 14 nominerade företag som har chans att få utmärkelsen Sveriges bästa arbetsplats. Kandidaterna har granskats ingående av oberoende examinatorer. Den 21 oktober tillkännager juryn vinnaren.

Prisutdelningen inleds med en presentation av en kundstudie som Alecta genomfört. Därefter berättar svenska Goodyear om sitt projekt för att minska sjukskrivningar. Tre av de nominerade företagen delar sen med sig av några konkreta åtgärder som lett till framgång. Michael Treschow, ordförande för Svenskt Näringsliv, Ericsson och Electrolux, blir intervjuad på scen om sin syn på problematiken. Därefter delas priset ut av juryns ordförande och Sifs förbundsordförande Mari-Ann Krantz. Efter prisutdelningen, som avslutas klockan 18.00, serveras en buffé.

Mer information om Sveriges bästa arbetsplats och de nominerade företagen finns på http://www.alecta.se.

Tid och plats
Torsdagen den 21oktober klockan 16.00 – 18.00 i World Trade Center, Klarabergsviadukten 70 i Stockholm. Sektion D, hörsal New York.

För mer information och anmälan
Johan Anderson, pressansvarig Alecta, telefon 08-441 68 11, 070-288 68 11