Handelsanställdas förbund

Pressinbjudan: Briefing inför UNI-kongressen i Stockholm

Pressmeddelande   •  Jan 24, 2003 09:09 CET

UNI, Union Network International håller sin första europakongress i Stockholm, Folkets Hus, 19- 21 maj 2003. Cirka 1 000 delegater från samtliga europeiska länder kommer att delta.

Bland gästtalarna på kongressen finns bland annat Sveriges statsminister Göran Persson.

Den 29 januari kommer Bernadette Tesch-Segol, regionsekreterare UNI-Europa och UNI:s biträdande generalsekreterare, Philip Boyer till Stockholm för att diskutera upplägget för kongressen.

Fackförbundstidningarna inbjuds härmed till en briefing om kongressen med UNI-Europas regionsekreterare och UNI:s biträdande generalsekreterare.

Fakta UNI
UNI är en av världens största fackliga international med 15,5 miljoner medlemmar och omfattar 800 fackförbund i 140 olika länder. UNI organiserar bland annat anställda inom handel, kontor, privata tjänstesektorn, grafiska sektorn, kommunikation och underhållning. Hela 14 svenska fackförbund har medlemmar som är anslutna till UNI. Internationalen bildades för drygt två år sedan genom en sammanslagning av fyra internationaler.

Tid: onsdagen 29 januari
Plats: Handels servicekontor, Barnhusgatan 20, 5 tr
Medverkande: Bernadette Tesch-Segol, regionsekreterare UNI-Europa, Philip Boyer, biträdande generalsekreterare, UNI

Anmälan görs till jonas.pettersson@seko.se