Kista Science City AB

Pressinbjudan: ”DAC-nästet” låter gymnasister pitcha projekt för IT-profiler

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2011 11:45 CET

Den 10 februari pitchar gymnasieelever från IT-gymnasiet i Sundbyberg sina projektarbeten för några riktiga ”drakar” inom IT och nya medier – Heidi Harman, Johan Rosén och Johan Riesten. Gymnasisten med bästa presentationen vinner sedan vägledning av en ”IT-drake”. DAC-nästet arrangeras på Digital Art Center (DAC) i Kista Science City.

När: torsdagen den 10/2 kl. 17-19 (enklare buffé ingår)
Var: Digital Art Center, Kronborgsgränd 13, Kista

Anmälan och mer info på http://simplesignup.se/event/5672

Efter elevpresentationerna blir det buffé och mingel i Digital Art Center – platsen där teknik möter kreativitet och blir till inspirerande upplevelser. Mer om Digital Art Center på www.digitalartcenter.se.

Mer om IT-gymnasiet i Sundyberg på http://www.it-gymnasiet.se/

Om IT-drakarna i DAC-nästet:

Heidi Harman
Heidi Harman, en av Sveriges mest drivna kvinnliga entreprenörer, arbetar just nu med Runalong.se och har varit en av inititativtagarna till GeekGirlMeetUp, en konferens för tjejer intresserade av webb och affärsutveckling. Heidi är utbildad vid Kaospiloterna Danmark och har bland annat arbetat på Bazooka, Bleed, IFL, Molgan.tv och Starring.

Johan Rosén
Johan Rosén är en framgångsrik entreprenör inom digital media. Johan jobbar som affärsutvecklare på mobilkommunikationsföretaget Street media 7 och har sedan i höstas varit med att grunda nätverket Udil som vill profilera Uppsala som norra Europas mecka inom it, mobilt och digital media.

Johan Riesten
Johan Riesten blev utsedd till årets företagare i Enköping 2009. Han är VD för Poltech Informations Systems och driver även ENWIS, en organisation som vill stärka samverkan mellan skola och näringsliv i Enköping.

KSC AB är din lokala näringslivskontakt. Vår uppgift är att förbättra företagens villkor och skapa tillväxt genom att underlätta samverkan mellan näringsliv, utbildning och offentlig förvaltning i Kista Science City. Det gör vi dels genom ett starkt stöd till innovation och nya tillväxtföretag. Men även genom internationell marknadsföring av och information om Kista Science Citys fördelar, företag och världsledande position. Inom KSC AB samordnas de nätverk och projekt som utgör motorn i Kista Science Citys ekosystem för tillväxt. Dessutom arrangeras ett flertal årligt återkommande evenemang och mötesplatser för industrin, akademin och forskningen.