Göteborg & Co

Pressinbjudan: Dogge föreläser för ungdomarna i 15-25 Värdskapet

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2011 10:02 CEST

15- 25 Värdskapet är en volontärpool med ungdomar och unga vuxna från stadens alla delar som utvecklades under 2009 i samband med Göteborgs kulturkalas.

Välkommen att närvara under utbildning för samtliga värdar i
15-25 Värdskapet 2011

Tid: Måndag den 20 juni klockan 18.00
Plats: Svenska mässan, Sal G3

Ungdomarna utbildar sig under våren i olika grupper och detta utbildningstillfälle är första gången då alla 300 värdar är inbjudna.

Dogge Doggelito håller en föreläsning där han berättar om sitt liv kombinerat med inslag av rap och diskussion.
– Tanken är att ge ungdomarna inspiration och motivation och få dem peppade på att göra något riktigt bra av sina liv, säger Sarah Marting projektledare för 15-25 Värdskapet.

15- 25 Värdskapet är en volontärpool med ungdomar och unga vuxna från stadens alla delar. Projektet utvecklades under 2009 i samband med Göteborgs kulturkalas. Då 15-25 Värdskapet fått ett mycket positivt utfall har fler stadsangelägna evenemang anslutit sig till projektet.

I dagsläget samarbetar 15-25 Värdskapet med bland annat Kopparbergs/Göteborg FCFC, Bergsjöfestivalen, Hammarkullekarnevalen, Göteborgs Symfoniker, och Got Event. En nyhet i år är att fler värdar kommer att anställas som gruppledare och projektassistenter och därmed timavlönas. Detta är ett sätt att uppnå ett av 15-25 Värdskapets främsta mål, att öka anställningsbarheten bland ungdomar genom erfarenhet, kunskap och kontaktnät.

För mer information kontakta:
Sarah Marting, Göteborg & Co, mobil: 0702 – 32 11 37
E-post: sarah.marting@goteborg.com

Göteborg & Co har till uppgift att marknadsföra och medverka i utvecklingen av Göteborg som turist-, evenemangs-, och mötesstad. Bolaget ägs gemensamt av kommunen och näringslivet. Läs mer om bolaget på goteborg.com/co