Samhall

Inbjudan bildbyråer/fototillfälle: Drottning Silvia och arbetsmarknadsminister Hillevi Engström besöker Samhall i Jordbro och Västerhaninge 25 oktober

Pressmeddelande   •   Okt 22, 2012 06:00 CEST

H.M. Drottning Silvia och arbetsmarknadsminister Hillevi Engström kommer den 25 oktober 2012 besöka Samhalls verksamhet i Jordbro och Västerhaninge.

Besöket, som genomförs på förmiddagen, omfattar Samhalls egen förpacknings- och monteringsenhet samt två kunduppdrag som Samhallmedarbetarna bemannar på plats i kundernas lokaler.

Under besöket kommer det erbjudas tillfälle för bildbyråer att fotografera.

Kontakt är Samhalls informationschef Stefan Hladisch, 08-553 411 30 / 070-420 33 53, stefan.hladisch@samhall.se

Om Samhall
Samhall AB är en av Sveriges största serviceleverantörer. Företaget har runt 20 000 anställda på över 250 orter och erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighet till logistik och tillverkning. Samhall ägs av svenska staten och omsätter årligen cirka sju miljarder kronor. Företagets kärnuppdrag är att skapa utvecklande arbeten åt personer med funktionsnedsättning och lyckas genom att matcha rätt person till rätt arbete i konkurrensutsatta kunduppdrag.