Marknadsbolaget

Pressinbjudan: En livsresa med tvära kast - Per Holknekt talar under Vecka 45 #v45

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2011 09:21 CET

Bakom varje företagare finns en intressant historia. En del personers historia är starkare än andras. Per Holknekts handlar om en livsresa med ovanligt tvära kast. Från framgång till misär och så omstart till nya höjder med Odd Molly!

Idag den 9 november kommer Per Holknekt till Norrköping och berättar om sin livsresa. I Guldäggsvinnaren Per Holknekts berättelse ingår hur han under 20 års tid använde alltmer alkohol för att dämpa ångesten som det egna företagandet förde med sig. Till slut rämnade tillvaron och han förlorade jobb, hem och självkänsla. Men berättelsen visar också hur människan kan klara allt – om bara viljan finns.

Tid: onsdag 9 november, kl. 10.00-11.30
Plats: Skandiateatern, Norrköping
Per Holknekt finns tillgänglig för intervju och foto i samband med att han avslutar sin föreläsning.

www.vecka45.se
Facebook: vecka45
Twitter: @Vecka45, #v45

För mer information och kontakt:
Maria Vestgöte, projektledare Vecka 45, 070-625 77 12
Sara Barthelson Riismark, kommunikationsansvarig, Marknadsbolaget i Fjärde Storstadsregionen, 0705-26 41 58
Björn Stafstedt, pressansvarig, InnovationskontorEtt, 0734-61 89 55

Satsningen Vecka 45 startade förra året. Vår idé och vårt initiativ om en vecka fullmatad med inspiration, kunskap och gemenskap blev en succé. Veckan visade att vår region är med och bidrar till vår egen och hela Sveriges positiva utveckling. Resultatet i form av 3 000 nyfikna besökare vid veckans 60 arrangemang översteg våra förväntningar.

Fjärde Storstadsregionen utgörs av tillväxtmotorerna Linköping och Norrköping samt ett stort antal attraktiva omkringliggande orter av olika storlek och karaktär. Vi är nära en halv miljon människor som bor i regionen med det bästa läget i Sverige. Med attraktiva jobb, boendemiljöer med närhet till land och hav, affärsidéer och forskning i världsklass konkurrerar vi framgångsrikt om etableringar, investeringar och kompetens.