Entreprenörskapsforum

Pressinbjudan: Ett innovationspolitiskt ramverk

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2011 14:26 CET

Den 18 november lanseras årets Swedish Economic Forum Report: Ett innovationspolitiskt ramverk – ett steg vidare. Amar Bhidé, professor, Tufts University, Fredrik Arnander, vd och entreprenör, och Håkan Ekengren, statssekreterare, Näringsdepartementet, m.fl. diskuterar hur det svenska innovationsklimatet kan stärkas med Entreprenörskapsforums forskare. Vid konferensen diskuteras en rad policyförslag till regeringens kommande innovationspolitiska strategi.

Välkommen till konferensen där forskare, experter, entreprenörer och politiker diskuterar:

• Hur bör ett nytt innovationspolitiskt ramverk utformas?
  • Vad kan Sverige lära av Israel när det gäller innovationspolitiken?
  • Hur kan regelverk och patent främja både innovation och spridning till stora användargrupper?
  • Hur kan skatter stimulera entreprenörskap och innovation?
  • Hur kan konkurrensutsättning bidra till innovation?
  • Vad bli nästa steg för den svenska innovationspolitiken?

Medverkar på konferensen gör: Niklas, Adalberth, vice vd, Klarna, Joseph Akerman, handelsattaché, Israels ambassad, Fredrik Arnander, vd, Keybroker, Amar Bhidé, professor, Tufts University, Per Bolund, riksdagsledamot (mp) och ekonomisk-politisk talesperson, Pontus Braunerhjelm, vd, Entreprenörskapsforum och professor, KTH, Bengt Domeij, professor, Uppsala universitet, Håkan Ekengren, statssekreterare, Näringsdepartementet, Boel Flodgren, professor, Lunds universitet, Hans Peter Larsson, skattejurist och partner, PwC, Richard Murray, fil. dr. och konsult, Mapsec

Tid: fredagen den 18 november kl. 08.30-12.10 med efterföljande lunch
Plats:
Spårvagnshallarna, Birger Jarlsgatan 57 A, Stockholm
Anmälan till: Jacob Rennerfelt, telefon: 070 – 022 73 98

Läs helakonferensprogrammet.

Jacob Rennerfelt
jacob.rennerfelt@entreprenorskapsforum.se

Entreprenörskapsforum – forskning, nätverk och debatt för bättre förutsättningar för entreprenörskap, innovation och småföretag, www.entreprenorskapsforum.se