Miljöpartiet Stockholms stad

Pressinbjudan: Ewa Larsson (MP) inviger Framtid Stockholm

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2015 09:56 CEST

Vad: Socialborgarrådet Ewa Larsson inviger Framtid Stockholm, en ny enhet inom Socialförvaltningen där verksamheter som inom olika områden arbetar med öppenvårdsinsatser för ungdomar samt föräldrastöd, samlats.

När: Idag 26 augusti kl 15.00

Var: Framtid Stockholm, Rosenlundsgatan 44B

— Genom Framtid Stockholm har vi gett stockholmarna en dörr in till en rad viktiga funktioner. Det ska vara enkelt för de som behöver hjälp och stöd att komma i kontakt med stadens verksamheter så att insatser kan sättas in i ett tidigt skede, säger Ewa Larsson (MP), Socialborgarråd i Stockholms stad.

Fakta: Framtid Stockholm verkar stadsövergripande och ska utgöra ett komplement till stadsdelarnas arbete. Uppdraget är brett och spänner över många områden: föräldrastöd, olika former av uppsökande arbete, riskbruk/missbruk, särskilt kvalificerad kontaktperson, ungdomstjänst, stöd till brottsutsatta, medling, närvara vid polisförhör samt akutboende. Verksamheterna som ligger under enheten Framtid Stockholm är:

• Maria Ungdomsenhet
  • Ungdomsjouren
  • Stödcentrum
  • PLUS, föräldrastöd
  • Särskilt kvalificerad kontaktperson, SKKP
  • Ungdomstjänst
  • Giovannis akutboende

För att delta under invigningen, anmäl dig till pressekreterare Cecilia Engström på 0761-22 96 22.

MILJÖPARTIET DE GRÖNA I STOCKHOLMS STAD
Ragnar Östbergs Plan 1, 105 35 Stockholm