Exportrådet

PRESSINBJUDAN - EXPORT RÅDET INVIGER NYTT KONTOR PÅ GOTLAND

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2010 10:27 CET

Exportrådet och Länsstyrelsen inleder ett samarbete
- Exportrådet öppnar kontor Gotland.

Nu kan de gotländska företagen få ett bättre stöd när det gäller export av sina varor eller tjänster i och med att Exportrådet öppnar ett kontor på Gotland.
Men samarbetet mellan Länsstyrelsen och Exportrådet är också ett led i Länsstyrelsens satsning för att utveckla Östersjösamverkan.

Jan Eric Boström kommer att vara Exportrådets man på Gotland. Jan-Eric har lång erfarenhet av företagande. Han har bland annat varit företagsledare och exportchef inom Fagerhultsgruppen och Markslöjd, haft olika chefsbefattningar för Svenskt Näringsliv och SAF. Men under de senaste tre åren har Jan-Eric varit konsult med hemort här i Visby. Han kommer att ha sin arbetsplats på Länsstyrelsen.

Tid: 10 november, kl 14:00
Officiell invigning av Ulf Berg, vd för Exportrådet.
Plats: Länsstyrelsen, Visborgsallén 4.
Medverkar gör även landshövding Cecilia Schelin Seidegård.

Om Exportrådet
Exportrådet gör det enklare för svenska företag att växa internationellt. Med information, strategisk rådgivning och handfast hjälp på plats gör vi din utlandssatsning möjlig - snabbare och enklare. Vi finns på plats med svenska och utländska konsulter på över 60 marknader och vi ser till att affären genomförs. Vi kan marknaden, språket, kulturen, lagarna. Vi känner till problemen och vi har lösningarna. Vi är hemma på din bortamarknad. Vi är konsulter som är experter på export, och vi levererar inte bara kunskap, erfarenhet och tankekraft. Vi levererar också i praktiken. Som delvis statliga har vi dessutom en trovärdighet som hjälper oss att öppna många av de dörrar som annars skulle förbli stängda. Kombinationen av teori och praktik; av stat och näringsliv är någonting helt unikt för Exportrådet.

Jan-Eric Boström
Exportrådet