Skogsforum Media AB

Pressinbjudan - Gallringsdagarna 23 – 24 september 2016

Pressmeddelande   •   Sep 12, 2016 17:36 CEST

Välkommen till Skogsforums Gallringsdagar 2016 i Tidaholm!

Gallringsdagarna är ett unikt event helt fokuserat på gallring. I en mer än tio hektar stor förstagallring visar ett 30-tal företag upp olika maskiner och teknik för gallringsarbete. Live i skogen! Skogsforum bjuder in sina medlemmar samt andra gallringsintresserade.

Gallringsdagar logotype

Det unika med Gallringsdagarna är att en del av området, närmare bestämt elva olika jämförelseceller, kommer att vara färdiggallrade när besökarna kommer. Allt för att de ska kunna jämföra hur det ser ut när jobbet är klart och har gjorts med olika maskiner och av olika företag. Följande maskinsystem kommer att vara representerade.

Gallring med:

-Stickvägsgående skördare och stickvägsgående skotare

-Beståndsgående skördare och stickvägsgående skotare

-Beståndsgående skördare och skotare

-Gallringsprocessor och griplastarvagn på jordbrukstraktor

-Processor på redskapsbärare och miniskotare

-Motormanuell avverkning och ATV med griplastarvagn

Utöver maskintillverkare som t ex Rottne, Malwa, Vimek, Gremo, John Deere, Terri, Kranman m fl kommer även Södra och Sydved att gallra varsina områden. Kl. 13.00 varje dag hålls ett gallringsseminarium där Södra, Sydved, SLU och Skogsstyrelsen deltar och pratar gallring.

true

Det finns en speciell webbsajt för gallringsdagarna: http://gallringsdagar.se och på skogsforum finns en egen tråd där vi uppdaterar och diskuterar löpande om vad som händer inför Gallringsdagarna 2016 http://skogsforum.se/viewtopic.php?f=2&t=26127

Anmäl dig med ett mail till torbjorn@skogsforum.se så skickar vi passerkort och mer information.

För mer information, kontakta:

Torbjörn Johnsen, 070-6461686 eller torbjorn@skogsforum.se

Fredrik Reuter, 070-5767056 eller fredrik@skogsforum.se