Hillefanus AB

PRESSINBJUDAN - inför Per Anderssons premiär av Dixie Comedy Cabaret Scalateatern

Pressmeddelande   •   Mar 15, 2012 07:55 CET

PRESSINBJUDAN

Nu kommer den hyllade föreställningen Dixie Comedy Cabaret till Scalateatern i Stockholm. Text och musik i föreställningen är skriven av göteborgaren Per Andersson, som också är en av de tre huvudpersonerna på scen. Per Andersson är aktuell ibland annat SVT Plays satsning på humor – Pulver, Spanska Flugan, Gäster med gester och nu senast som en av komikervikarierna i ICA-reklamen. Kort sagt, när det bjuds på humor i rutan så är det troligt att Per Andersson dyker upp.

Denna gång får han framföra eget material och får verkligen tala till punkt. Det leder till en skruvad humorkavalkad och blandning av intelligent men skruvad humor. Det finns en röd tråd och föreställningen har höjts till skyarna av pressen i Göteborg. Nu är det dags att se hur Göteborgshumorn tas emot i Stockholm.

- Att få sätta sitt namn och själv få leverera en föreställning i detta lite större formatet är naturligtvis riktigt roligt, säger Per Andersson. Detta är en föreställning som har fått växa fram under ett par år men för ett år sedan valde 2Entertain att sätta upp den på Lisebergsteatern där den har spelats av och till under hela 2011.

Föreställningen har premiär den 20 mars på Scalateatern i Stockholm. Det är ett vansinne i en akt men fortsätter ute i foajén där publiken bjuds på underhållning av showgruppen Fröken Signe, som tar upp tråden och tolkar musiken från första akten.

Dixie Comedy Cabaret spelas 20, 21 mars, 27, 28 mars och 10, 11 april.

Vi bjuder nu in pressen att träffa ensemblen måndag kväll 18.00 och 20.00, Scalateatern

Kontakt:
Eva Essvik, eva@popupmarketing.se

Läs mer på:
www.dixiecomedycabaret.se
www.scalateatern.se
www.frokensigne.se

Per Andersson i Dixie Comedy Cabaret - Nu på Scalateatern!