Pressinbjudan - Innovation Pioneers Symposium

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2010 15:54 CEST

Möt Sveriges ledande innovationsföretag

Stockholm Globen, 14-15 september, 2010

Möt flera av Sveriges och Europas mest hängivna innovationsledare och experter på innovation och Innovation Management. Ett speciellt nätverk ger möjlighet att ta del av de senaste erfarenheterna och kunskaperna om hur innovationer drivs, mäts och utvecklas inom ledande företag och organisationer i Sverige. Ett unikt tillfälle att möta Sveriges innovationskraft.

Under två dagar samlas innovationsledare från företag som IKEA, Alfa Laval, Atria Scandinavia, Ergonomidesign, Ericsson, Hjälpmedelsinstitutet, Innventia, SCA, Googol, Stora Enso, TetraPak, m fl, till ett unikt möte inom ramarna för det svenska nätverket Innovation Pioneers.
Målet är att utbyta erfarenheter och sprida nya kunskaper på området innovation och commercial management för att ytterligare stärka kraften och möjligheterna med innovation för nya och etablerade företag i Sverige. Deltagarna sätter fokus på det som ger framgångsrik innovation - framtidens konkurrenskraft, jobb och ekonomi. Symposiet samlar ytterligare hundratal företagsledare, aktörer och intressenter.

Sverige är ledande i Europa när det gäller innovationskraft enligt European Innovation Scoreboard. (EU:s årliga mätning). Innovation Pioneers samlar svensk spetskompetens och därmed viktiga aktörer av Europas ledande innovationskraft.

Media bjuds härmed in att närvara – föranmälan krävs.

Förhandsanmälan för Media görs till:

Att: Jenny Furtenbach
E-post: Jenny.Furtenbach@innovationpioneers.net

För mer information om Innovation Pioneers – se: www.innovationpioneers.net

Innovation Pioneers

Innovation Pioneers is a network founded by innovation practitioners from various industries, with experience in strategic, tactical as well as operational management of innovation. We have implemented structured innovation as well as managed successful launches of business critical innovations.

The network of innovation practitioners was initiated  in 2008 and has since aggregated, shared and developed tools, methodologies, knowledge and experiences.  www.innovationpioneers.net