Nulink - Linköpings näringslivsbolag

Pressinbjudan: Inspiration Camp - En del av innovations- och entreprenörskapsveckan Vecka 45

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2011 08:41 CET

Välkommen till Inspiration Camp!

7 november 2011 i Linköpings stadshus samlas 99 av regionens mest entreprenöriella och kreativa ungdomar under samma tak för att få inspiration, motivation och kunskap till att satsa på sitt entreprenörskap. Allt med uppmaningen: Satsa på det du brinner för!

På Inspiration Camp får de upptäcka vad det har gett några av Sveriges skönaste unga entreprenörer att följa sin dröm, och vilka svårigheter och lärdomar de mött på vägen.

Hjärtligt välkommen att delta!

När: 7 november
Var: Linköpings Stadshus
Tid: 13.00 - 19.00*

* Dagen inleds med ett 30 minuters långt mingel där det finns gott om utrymme att genomföra intervjuer och ta del av projektets bakgrund.

Program:

13.00-13.30: Incheckning & mingel
13.30-14.30: Invigningsföreläsning med överraskning
14.45-16.30: Seminariet “En vinnande attityd” eller workshopen “Kreativ kommunikation - så sticker du ut!”
16.30-16.45: “Roliga timmen med Crazy Pictures”, årets rookieföretag 2010
17.45-19.00: Nätverkande middag och avslutning på Storan

Marcus Nygren, Projektledare och initiativtagare
marcus@inspirationcamp.se

Marcus Nygren
– En vinnande entreprenör som skapar ett Inspiration Camp för unga

Marcus Nygren lyckades i september 2010 vinna Linköpings kommuns tävling: Vinn ett jobb. Detta möjliggjorde för att kunna förverkliga Marcus drömidé om ett Inspiration Camp som får upp ungas ögon för entreprenörskap.

Inspiration Camp är en ungdoms(mini)konferens om att få idéer att hända. 99 utvalda gymnasieungdomar från Linköping och Norrköping samlas i Linköpings stadshus den 7 november under Vecka 45 - Innovations- och entreprenörskapsveckan, utifrån budskapet att gå från idé till verklighet, och hur man gör det på ett framgångsrikt sätt.