Nulink - Linköpings näringslivsbolag

Pressinbjudan: Linköping välkomnar nya studenter med traditionell aktivitet

Pressmeddelande   •   Aug 09, 2012 19:13 CEST

Nu på lördag målar studenterna sina sektions- och förenings loggor i Märkesbacken på Linköpings universitet. Kommunstyrelsens ordförande Paul Lindvall, kommunalråden Carina Boberg, Christian Gustavsson, Kristina Edlund, Miljöpartiets gruppledare Nils Hillerbrand samt Michael Johansson Frode från NuLink - Linköpings näringslivsbolag kommer att finnas på plats för att måla Linköpings lejonlogotype mellan broarna i cykelvägskorsningen.

Linköpings kommun vill genom detta tillfälle hälsa alla studenter välkomna till regionen och påvisa det goda samarbete som finns mellan Linköpings kommun, Linköpings Universitet och studenterna.
Hjärtligt välkommen till denna tradition.

När: lördag den 11 augusti från klockan 11.00 Var: I märkesbacken, cykelvägen upp till LiU Valla från Ryd Hur: Kommunens representanter på plats kommer att måla Linköpings lejonlogotype mellan broarna i cykelvägskorsningen.

För mer information: Michael Johansson Frode, 013-33 66 07

____________________________________________________________________________________
NuLink, Linköpings näringslivsbolag
Storgatan 58, Telefon 013-33 66 00, E-post info@nulink.se, www.nulink.se

Linköping - En kommun som växer
Linköping har snabbt vuxit till landets femte största kommun med snart 150 000 invånare. Tillsammans med Norrköping utgör vi centrum i en av landets viktigaste tillväxtregioner. I Linköping finns över 15 000 registrerade företag och tillsammans med Linköpings Universitet, där 27 600 studenter återfinns skapas unika förutsättningar för att bo och leva men framför allt för att driva företag.
www.nulink.se