Nulink - Linköpings näringslivsbolag

Pressinbjudan: Matchmaking mellan brasilianska och svenska flygföretag!

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2014 14:42 CEST

Det brasilianska flygföretagen letar nya samarbetspartners i Sverige, och inte minst i Linköping - Sveriges flyghuvudstad. På initiativ av Business Sweden får därför Linköping besök av det brasilianska flygklustret baserat i Sao José dos Campos. 12-15 brasilianska företag som är inriktade på att hitta nya affärsmöjligheter kommer nätverka med Aerospace Cluster Swedens medlemsföretag i form av ett ”Matchmaking event” på Vreta kluster.

Näringslivschefen Yvonne Rosmark kommer att finnas på plats tillsammans med representanter från Business Sweden och företagsrepresentanter från både det brasilianska och svenska flygklustret.

Tid: Tisdagen 30/9 kl 09.00 – 15.00 (Yvonne Rosmark finns på plats till och med 12.00)
Plats: Vreta Kluster, Järngården 13.

Preliminärt program
0830 – 0900  Kaffe + förberedelser för match making
0900 – 0910  Näringslivschefen Yvonne Rosmark hälsar välkommen
0915 – 1200  Matchmaking
1200 – 1300  Lunch
1300 – ca 1500    Matchmaking
1500 –    Avresa med buss till hotellet

Välkommen!

Frågor besvaras av Aerospace Cluster Swedens projektledare, Urban Wahlberg urban.wahlberg@acs-aero.com 0709 941454 eller Erik Nellmark erik.nellmark@nulink.se , Marknadsansvarig Nulink 0702 217817.

____________________________________________________________________________________
Nulink, Linköpings näringslivsbolag
Storgatan 58, Telefon 013-33 66 00, E-post info@nulink.se, www.nulink.se

Linköping - En kommun som växer
Linköping har snabbt vuxit till landets femte största kommun med över 150 000 invånare. Tillsammans med Norrköping utgör vi centrum i en av landets viktigaste tillväxtregioner. I Linköping finns över 10 000 registrerade företag och tillsammans med Linköpings Universitet, där 27 600 studenter återfinns skapas unika förutsättningar för att bo och leva men framför allt för att driva företag.
www.nulink.se