Transportföretagen

Pressinbjudan: Mer marknadsvillkor för infrastrukturen? – Rapportsläpp och frukostseminarium den 11 juni

Pressmeddelande   •   Jun 03, 2013 16:23 CEST

Välkommen på frukostseminarium i samarbete med tankesmedjan Fores där rapporten Näringslivets transporter – hur kan transportinfrastrukturen bli mer effektiv? kommer att presenteras.

Rapporten som är skriven av Björn Hasselgren, infrastrukturforskare vid KTH på uppdrag av TransportGruppen, syftar till att bredda diskussionen om finansiering av transportinfrastrukturen. I rapporten utvecklas idéer och förslag om hur transportinfrastrukturen skulle kunna bli mer effektiv genom reformer för ändrad organisation och finansiering.

Därefter följer ett panelsamtal och diskussion med publiken.

I panelen:
Jan-Eric Nilsson, professor vid Statens väg- och transportforskningsinstitut
Ulrika Francke, vd Tyréns
Anders Ygeman (S), ordförande för Trafikutskottet
Moderator: Andreas Bergström, tf. vd ForesVar: FORES, Bellmansgatan 10 (Tunnelbana: Slussen eller Mariatorget)

När: Den 11 juni. Frukost från 8.00, seminarium 8.30-9.30.
Anmälan: I formulär, klicka här
Frågor till malin.niemi@fores.se

TransportGruppen är en gruppering inom Svenskt Näringsliv för åtta arbetsgivar- och branschförbund i Transportnäringen. Vi ger råd och stöd i arbetsgivarfrågor och folkbildar om transporternas betydelse för näringsliv och samhälle, tillväxt och välfärd. Våra åtta förbund har drygt 11 300 medlemsföretag med runt 160 000 anställda.