Nulink - Linköpings näringslivsbolag

Pressinbjudan: Näringslivsdagen 2016

Pressmeddelande   •   Jan 19, 2016 09:41 CET

Den 20 januari samlas Linköpings företagare, studenter, tjänstemän och politiker för att diskutera och lyssna till hur man med gemensamma krafter bygger framtidens Linköping och stärker näringslivsklimatet för utveckling och tillväxt.

Näringslivsdagen är ett branschöverskridande arrangemang där deltagarna träffas för att nätverka, bidra till insikt om varandras situationer och lyssna till inspirerande talare. Dagen arrangeras av de kommunägda bolagen Nulink, Mjärdevi Science Park och Sankt Kors.

Näringslivsdagen pågår kl 08.00 - 13.30 och årets tema för arrangemanget är “Framtidens Linköping”.

Moderator är Karin Klingenstierna, som har lång erfarenhet som konferencier i en mängd sammanhang.

Dagen inleds av Kristina Edlund, Kommunstyrelsens ordförande som sedan lämnar över till programpunkten “Framtidens Linköping” där Fanny Wahlqist, översiktsplanechef och Johanna Wiklander, stadsarkitekt, berättar om Vision Linköping. Michael Myhré, Projektledare, berättar om Ostlänken och C Linköping med tillhörande stadsdelsutveckling och Johan Kristiansson, VD Sankt kors berättar om omvandligen av Wahlbecks företagspark till Ebbepark.

Efter detta gästas arrangemanget av Annika Winsth, Chefsekonom på Nordea som ger deltagarna kunskap om hur omvärlden påverkar vår ekonomi och tillväxt. 2012 utsågs hon till "Årets bankprofil" med motiveringen ”Få kan som hon på ett så pedagogiskt sätt förklara komplex ekonomi”.

Hur är Linköping som etableringsort, och hur ser företagen på näringslivets utveckling? Det kommer representanter från Plantagon, Narrative, Saab och ESS/LiU berätta mer om.

Dagen avslutas med lunchtallrik och mingel.

Varmt välkommen till Näringslivsdagen 2016.

Onsdag den 20 januari kl 08.00 – 13.30, Cupolen Folkets Park, Majgatan 4, Linköping

__________________________________________________________________________________
Nulink- Linköpings näringslivsbolag
Storgatan 58, Telefon 013-33 66 00, E-post info@nulink.se, www.nulink.se

Linköping - En kommun som växer
Linköping har snabbt vuxit till landets femte största kommun med över150 000 invånare. Tillsammans med Norrköping utgör vi centrum i en av landets viktigaste tillväxtregioner. I Linköping finns över 10 000 registrerade företag och tillsammans med Linköpings Universitet, där 27 600 studenter återfinns skapas unika förutsättningar för att bo och leva men framför allt för att driva företag.
www.nulink.se