Destination Kalmar

​Pressinbjudan: Nu är programmet klart för Musik på Larmtorget 2015

Pressmeddelande   •   Feb 27, 2015 11:00 CET

Musik på Larmtorget är en populär tradition i Kalmar. Varje tisdag och torsdag under högsommaren bjuds Kalmarbor och besökare på gratiskonserter på Kalmars främsta nöjestorg. I anslutning till konserterna avgörs även delfinaler av Sveriges Radios musiktävling "Svensktoppen nästa". Förra året vann länets representant Kalle Johansson även den nationella finalen av ”Svensktoppen nästa”. Det gav Kalle en plats i årets melodifestival och förra helgen kunde vi se honom tävla i Östersund.

Nu är det klart vilka artister som står på Larmtorgets scen sommaren 2015. Välkommen till en presskonferens, då vi presenterar programmet och formellt öppnar anmälan till årets "Svensktoppen nästa".

Tid: Måndagen den 2 mars, kl. 10:00
Plats: Sveriges Radio P4 Kalmar

För mer information kontakta:
Åke Andersson, Destination Kalmar, tel. 0703-540 261
Lennart Palm, Sveriges Radio P4 Kalmar, tel. 0480-45 80 29

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemangsutbudet i Kalmar, driva turistbyrå- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.