LKAB

Pressinbjudan: Nybyggnationer igång på Jägarskolan

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2013 14:24 CEST

Det är närmare 20 år sedan det byggdes nya lägenhetshus i Kiruna. Nu blir det ändring på det när LKAB Fastigheter har startat byggandet av 46 nya lägenheter på Jägarskolan.

Det är det gamla regementsområdet I22 i Kiruna som ska förvandlas till ett modernt bostadsområde. Markarbetena har pågått sedan i våras. Måndagen den 5 augusti påbörjades arbetet med att förbereda husgrunderna innan de första huskropparna kommer att resa sig mot skyn. Nybyggnationerna kommer att resultera i 14 hus med totalt 46 lägenheter.

Lägenheterna blir hyresrätter, en mix av 3:or och 4:or. De kommer att finnas tillgängliga via LKAB Fastigheter AB som äger och förvaltar de nya lägenhetshusen. Inflyttning är planerad till våren 2014.

LKAB bjuder in pressen till en guidad rundvisning på området presenterad av LKAB:s vd Lars-Eric Aaro. Vid pressträffen deltar även Siv Edlert Aidanpää, vd för LKAB Fastigheter, LKAB:s projektledare för nybyggnationerna samt representanter från byggentreprenören SA Englund AB. Kom och se hur de nya husen tar form och vilka planer som finns för området!

Plats: Jägarskolan, samling vid Tullens lokaler (gamla vakten)

Tid: kl.14.00

Dag: onsdagen den 21 augusti

Anmäl er medverkan till LKAB:s kommunikatör Ylva Sievertsson med antal deltagare, namn och företag, senast måndag den 19/8 kl.12.00. Adress: ylva.sievertsson@lkab.com