Västtrafik

Pressinbjudan: På torsdag öppnar Trafikinfocenter på Göteborgs centralstation

Pressmeddelande   •   Dec 20, 2017 08:53 CET

Den 21 december 2017 öppnar Trafikinfocenter på Göteborgs centralstation. Dit kan resenärer vända sig för att få hjälp med att ta sig vidare vid störningar i tågtrafiken. Bakom satsningen står Trafikverket och Västtrafik.

När det uppstår störningar i tågtrafiken kan det vara svårt för resenärerna att veta vart de ska vända sig för att få information. Därför går Trafikverket och Västtrafik ihop och öppnar Trafikinfocenter på Göteborgs centralstation. Med all information på samma ställe blir det enklare för resenärerna att ta beslut om sin fortsatta resa. Personalen kan svara på allmänna frågor och hjälpa till med upplysningar om resor, men vid störningar är första prioritet att hjälpa resenärer som drabbas.

Representanter för Trafikverket, Västtrafik och SJ Götalandståg kommer att finnas på plats för att svara på frågor från media.

När: Torsdagen den 21 december klockan 10.30–11.00
Var: Trafikinfocenter på Göteborgs centralstation

Välkomna!

För mer information:
Västtrafiks presstjänst, 0771-41 43 99
press@vasttrafik.se
Katarina Wolffram, presskommunikatör Trafikverket, 010-123 54 82
Trafikverkets pressjour, 0771-31 15 00

Varje dag reser 410 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.