ICA AB

Pressinbjudan / Påminnelse: När kan vi köpa magnecyl i mataffären?

Pressmeddelande   •   Maj 10, 2004 08:48 CEST

Ny Temo-undersökning avslöjar svenskarnas syn på monopolen. Vad händer om/när monopolen försvinner? Denna spännande och aktuella fråga lyfts fram vid årets ICA-stämma på Cirkus i Stockholm den 11 maj klockan 13.00-16.45.

På scen finns Systembolagets VD Anitra Steen, Apotekets VD Stefan Carlsson, ATG:s VD Bengt Jönsson och Svenska Spels VD Meg Tivéus för att diskutera monopolens framtid med politiker och representanter från dagligvaruhandeln.

I samband med debatten, som beräknas starta ca 15.20, kommer också resultatet av en ny Temo-undersökning att presenteras. Undersökningen visar hur intresserade svenska folket är av att köpa receptfria läkemedel samt vin och öl i matbutiken.

ICAs koncernchef Kenneth Bengtsson har innan dess också berättat om ICA idag och planerna på att växa i Norden och Baltikum.

Årets ICA-stämma har formen av en TV-talkshow där Ulf Elfving är värd.

Vid stämmans slut, ca klockan 16.45, är en pressträff planerad där du har möjlighet att ställa egna frågor till stämmans huvudaktörer.

- Välkomna!

För ytterligare information och anmälan till stämman:
Janne Pettersson, presschef, ICA AB, tel 073-394 16 28
ICAs presstelefon, tel 070-253 66 60

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Om ICA
ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med drygt 40 000 medarbetare och 3 000 butiker i Skandinavien och Baltikum. I gruppen ingår operativa dotterbolag, dels med ett stort nätverk av butiker, dels med distribution till restaurang- och storkök och servicehandel. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska ICA-kunderna genom ICA Banken. ICA AB ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett världsomspännande detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se