Regenersis Nordic

Pressinbjudan: Presentation av ANOVO Nordics banbrytande "Podkoncept"

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2010 23:14 CET

ANOVO Nordic AB, Nordens ledande serviceleverantör av högteknologiska produkter från försäljning till ägande, och slutgiltig återanvändning, har nöjet att bjuda in till en konferens som är dedikerad till ANOVO:s kunder de största aktörerna inom telekom/ IT branschen. Alla återförsäljare samt tillverkare.
ANOVO Nordic presenterar utökade servicetjänster i form av en implementering av all vår Europeiska
kompetens. Nedan följer två exempel på våra senaste nyheter:
Presentation och demonstration av vårt banbrytande ”POD-koncept” för första gången i Sverige. En interaktiv obemannad servicestation med konstant nätverksuppkoppling som möjliggör att kunden själv kan genomföra en effektiv och billig felsökning av sin egen mobiltelefon direkt på plats i butik.
Love2Recyle är ett märke i ANOVO gruppen som fått stor framgång runt om i Europa sedan sin start 2008. Tack vare Love2Recycle kan konsumenter sälja sin mobiltelefon och samtidigt säkerställa att komponenter återanvänds eller tas omhand på ett ansvarsfullt sätt. Genom detta bidrar ANOVO Group både till att ta tillvara på befintliga resurser samt stödjer Plan Sverige genom att skänka 10 kronor för varje inlämnad mobiltelefon.

Varmt välkomna är alla återförsäljare och operatörer samt andra intresserade.

2:a December / 16:00 - 18:00
Radisson Blu Royal Viking Hotel
Vasagatan 1, Box 234, 101 24 Stockholm,

Om ANOVO
ANOVO Group har över 20 års erfarenhet av ICT-branschen och är marknadsledande av
fullservicelösningar inom logistik och service, samt fullständig och ansvarfull återanvändning tack vare Love2Recycle. ANOVO Nordic AB är marknadsledande på den nordiska marknaden med en marknadsandel överstigande 80 procent för kostnadseffektiva och miljövänliga servicereparationer. Exempel på servicereparationer som ANOVO nordic utför är mobiltelefoner, efterförsäljning av högteknologiska produkter från LCD- skärmar och bredbandsutrustning till företags nätverkslösningar. Med våra 450 medarbetare i norden hanterar och servar vi idag över 1 miljon elektroniska produkter per år. ANOVO Group har 7000 anställda runt om i världen och är börsnoterat vid Euronext i Paris.

Fredrik Ekholm, ANOVO Nordic AB,

Telefon: + 46(0)767728767