Entreprenörskapsforum

Pressinbjudan: Så påverkar satsningar på FoU samhällsekonomin

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2012 10:03 CEST

Onsdagen den 17 oktober lanseras boken Innovation and Growth. Ett flertal av världens ledande forskare inom innovation och tillväxt bidrar för att öka kunskapen och förståelsen kring företags satsningar på forskning och utveckling och hur det påverkar ekonomin i stort. Utöver bokens fyra redaktörer medverkar Urban Bäckström, vd Svenskt Näringsliv, Göran Marklund, direktör VINNOVA och Per Bolund, ekonomisk-politisk talesperson Miljöpartiet, i lanseringsseminariet.

Välkommen till lanseringen av Innovation & Growth – From R&D Strategies of Innovating Firms to Economy-Wide Technological Change författad av Martin Andersson, Börje Johansson, Charlie Karlsson, och Hans Lööf (Red.). Boken är resultatet av ett långt projekt om innovation och tillväxt som CECIS och Jönköping International Business School, JIBS, har genomfört och ges ut av Oxford University Press.

Medverkande:
Martin Andersson, professor Lunds universitet
Per Bolund, ekonomisk-politisk talesperson Miljöpartiet
Pontus Braunerhjelm
, vd Entreprenörskapsforum och professor KTH
Urban Bäckström, vd Svenskt Näringsliv
Börje Johansson, professor KTH
Charlie Karlsson
, professor Internationella handelshögskolan i Jönköping, JIBS
Hans Lööf, professor KTH
Göran Marklund
, direktör VINNOVA
Ulrika Stuart Hamilton, vice vd Entreprenörskapsforum är moderator

Plats: Nalen, Regeringsgatan 74, Stockholm.
Tid:
onsdagen den 17 oktober kl 09.00–11.00. Kaffe och smörgås från kl 08.30.
Anmälan:
Mejlas till Pernilla Norlin, 070-144 55 64.
finns på webben.

Entreprenörskapsforum – forskning, nätverk och debatt för bättre förutsättningar för entreprenörskap, innovation och småföretag, www.entreprenorskapsforum.se