SEKO, facket för service och kommunikation

Pressinbjudan: SEKO Örebro presenterar unik SIFO-undersökning om regioninvånarnas syn på kollektivavtal och privatiseringar

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2005 15:57 CEST

Facket för Service och Kommunikation – SEKO Örebro inbjuder till pressträff för att presentera en av SEKO nyligen genomförd SIFO-undersökning. Undersökningen visar vilken uppfattning regioninvånarna har i frågor om bland annat utländsk arbetskraft kopplat till kollektivavtal och fackliga stridsåtgärder.

Även allmänhetens syn på privatiseringarna och avregleringarna inom många av de statliga verksamheterna kommer att redovisas.

På pressträffen kommer avdelningen också att informera mer om SEKO:s pågående kampanj ”Vi vägrar hålla tyst”. Bland annat presenteras den färska Temo-undersökningen ”Allmänheten om tystnaden på arbetsplatserna”
(finns att ta del av på www.seko.se).

SEKO:s förbundsordförande Janne Rudén och SEKO Örebros avdelningsordförande Eva-Lena Jansson kommer att presentera båda undersökningarna i samband med två stycken arbetsplatsbesök i Hallsberg (SweMaint och Posten). Avdelningen genomför ytterligare en rad arbetsplatsbesök i Örebro län under torsdagen och fredagen.

Tid: torsdagen 27 oktober kl. 11.00 (efter pressträffen serveras lunch)

Plats: Hotell Stinsen, Stortorget 3, Hallsberg

Välkomna!